Podstata

Podstata

Prvýkrát sa technológia BMW ShiftCam použila v motocyklovom motore BMW Motorrad – technika, ktorá mení časovanie ventilov a zdvih ventilov na strane nasávania. Srdcom tejto technológie je jeden vačkový hriadeľ, ktorý má dve vačky na každý ovládaný ventil: vačku pre čiastočné zaťaženie a vačku pre plné zaťaženie, pričom každá má inú a optimálne navrhnutú geometriu vačky.

+ Čítaj viac

Dômyselná interakcia

Dômyselná interakcia

Vačka pre čiastočné zaťaženie bola vyvinutá s ohľadom na optimalizáciu spotreby a hladký chod, vačka pre plné zaťaženie je optimalizovaná pre najvyšší výkon. Pomocou axiálneho posuvu vačkového hriadeľa nasávania sa nasávacie ventily aktivujú v závislosti od otáčok motora a intenzity zaťaženia - buď vačkou pre čiastočné zaťaženie alebo vačkou pre plné zaťaženie. Tento posuv - a tým aj použitie vačky pre čiastočné zaťaženie alebo vačky pre plné zaťaženie - iniciuje drážka posuvu na vačkovom hriadeli a elektromechanický aktuátor.

+ Čítaj viac

Účinné spaľovanie

Účinné spaľovanie

Vďaka rôznej geometrii vačky dochádza k rôznemu pohybu nasávacieho ventilu. Zatiaľ čo vačka pre plné zaťaženie zabezpečuje maximálny zdvih ventilu, vačka pre čiastočné zaťaženie znižuje zdvih ventilu. V prípade použitia vačky pre čiastočné zaťaženie sa vačky nasávania pre ľavé a pravé nasávacie ventily líšia svojim zdvihom a uhlovou pozíciou. Tento fázový posun spôsobuje časové oneskorenie a variabilnú šírku otvárania dvoch nasávacích ventilov. Výhodou tohto fázového posunu je, že zmes vzduchu a paliva, ktorá prúdi do spaľovacej komory, sa viac zvíri a spáli sa účinnejšie – čo v konečnom dôsledku znamená optimálnejšie využitie paliva.

+ Čítaj viac

Optimálny prívod oleja, optimálne vstrekovače paliva

Optimálny prívod oleja, optimálne vstrekovače paliva

Ak zvýšite výkon a krútiaci moment, musíte optimalizovať aj prívod oleja. Samozrejme, že sme to urobili: dva piesty sú chladené odspodu pomocou olejovej hmly a systém mazania je vybavený variabilným nasávaním oleja – vývojári zaistili optimálny prívod oleja pre všetky jazdné podmienky a jazdné režimy. A digitálne riadenie motora BMS-O je taktiež nové. Hlavnými charakteristikami je plne sekvenčné vstrekovanie, kompaktné usporiadanie a nízka hmotnosť. Prípravu zmesi zabezpečuje elektronické vstrekovanie paliva cez škrtiacu klapku s otvorom 52 mm. Nové vstrekovače s dvojitou tryskou podporujú ešte kultúrnejší chod a ešte nižšie hodnoty emisií.

+ Čítaj viac

Pomocný hriadeľ kompenzuje vibrácie

Pomocný hriadeľ kompenzuje vibrácie

Ako u predchádzajúceho dvojvalcového boxer motora, vyvažovací hriadeľ, ktorý sa otáča rovnakými otáčkami ako kľukový hriadeľ, eliminuje neželané vibrácie v hnacom ústrojenstve. Vyvažovací hriadeľ je navrhnutý ako dutý pomocný hriadeľ, v ktorom sa súčasne pohybuje spojkový hriadeľ. To znamená, že nový hnací agregát beží hladko a s nízkymi vibráciami v celom spektre otáčok. Základné charakteristiky robustného dvojvalcového boxer motora zostávajú zachované a jeho výkonové údaje potvrdzujú jeho silu: V novej generácii produkuje dvojvalcový boxer motor špičkový výkon 100 kW (136 k) a má objem 1254 cm³.

+ Čítaj viac

EŠTE VIAC DETAILNEJ TECHNOLÓGIE