Sedemdňové meranie síl.

Vysoké teploty, brodenie cez rieku a kamenisté horské cesty.

"Šiesta edícia podujatia International GS Trophy nebola pre slabé povahy: tímy museli zvládnuť sedem dní plných špeciálnych výziev a veľmi intenzívnych denných etáp pri teplotách presahujúcich 30 stupňov. Nechýbali vyčerpávajúce brodenia cez rieku, namáhavé cesty cez horské regióny a náročné úlohy na overenie zručností.

"Súťaž bola od začiatku do konca tvrdá a napínavá," poznamenal Heiner Faust, vedúci oddelenia predaja a marketingu BMW Motorrad. A nepreháňal: podujatie International GS Trophy 2016 také skutočne bolo. Výzvy s názvami ako "Poškodený most", "Zastávka v boxoch" a "Heliport" len mierne naznačujú, aké náročné úlohy čakali na účastníkov.

Počas siedmich dní museli jazdci GS absolvovať celkovo 19 skúšok, pričom všetky si vyžadovali zručnosti, obratnosť a tímového ducha. No účastníci sa nezapotili len pri samotných špeciálnych skúškach. Teploty presahujúce 30°C pripomenuli podujatie International GS Trophy 2010 v Južnej Afrike. Spolu s vysokou vlhkosťou v juhovýchodnej Ázii išlo o jedno z najhorúcejších podujatí vôbec.

Mokrá ílovitá pôda a blato po kolená

Jazdci absolvovali 1 400 kilometrov, pričom prešli cez Chiang Dao, Laphun, Mae Sariang a Mae Hong Son. "Technicky náročné trasy donútili jazdcov pracovať tvrdo a prispôsobovať svoje tempo náročným podmienkam", hovorí Tomm Wolf, ktorý pomáhal zorganizovať podujatie International GS Trophy for 2016. Mokrá ílovitá pôda, blato po kolená a asfalt plný výtlkov kládli na jazdcov a ich motorky BMW R 1200 GS vysoké nároky.
+ Čítaj viac
Technicky náročné trasy donútili jazdcov pracovať tvrdo a prispôsobovať svoje tempo náročným podmienkam.

Tomm Wolff

Vybavenie pre endurové dobrodružstvo

Podujatie International BMW Motorrad GS Trophy si vyžaduje silu, odvahu a disciplínu. Toto odvážne podujatie však nekládlo vysoké požiadavky len na tímy, ale aj na ich vybavenie.
Zvolené vybavenie však bolo tým správnou voľbou pre túto extrému off-roadovú výzvu a bolo schopné odolať vysokým teplotám, brodeniam cez rieku a kamenistým horským cestám.
+ Čítaj viac
Viac o výbave

Prvý deň:

Prvý deň:

Nikto nepovedal, že to budú mať účastníci ľahké. Dobrodružstvo sa začalo už v prvý deň: pre silnú búrku bol prvý úsek neprejazdný a organizátori preto museli nájsť alternatívnu trasu. Účastníci počas prvej etapy z Chiang Dao do Pai absolvovali 180 kilometrov. Pre mnohých jazdcov neboli ťažkosti na trati a dve náročné skúšky tými jedinými prekážkami: v Thajsku sa totiž jazdí po vľavo. Úlohy najlepšie zvládol tím Argentína a po prvom dni bol na čele hodnotenia.

+ Čítaj viac

Druhý deň:

Druhý deň:

Mal to byť rýchly 1 686-metrový výstup. Ale kľukaté horské priesmyky tímom pripravili niekoľko krušných chvíľ. Toto im spolu s tromi náročnými výzvami poriadne sťažilo život: jazdci museli preukázať motocyklové know-how, jazdecké zručnosti a tímového ducha. Posledný úsek previedol jazdcov cez džungľu do Mae Hong Son. Po druhom dni boli jazdci vyčerpaní, ale zároveň šťastní, keď si mohli konečne ľahnúť na nafukovacie matrace vo svojich stanoch.

+ Čítaj viac

Tretí deň:

Tretí deň:

Z Mae Hong Son viedla cesta cez rôzne horské regióny do Mae Sariang. Cesty boli ideálne pre rýchlu jazdu. Jazdci GS riders na svojich strojoch R 1200 GS absolvovali 265 kilometrov. Pre tretí deň boli naplánované dve náročné skúšky.

+ Čítaj viac

Štvrtý deň:

Štvrtý deň:

V stredu prešli jazdci GS 136 kilometrov v slučke okolo Mae Sariang a skončili na hranici medzi Thajskom a Mjanmarskom. Pohľad cez hranicu do Mjanmarska bol pre jazdcov dych berúci. V tejto etape si jazdci mohli navyše pozrieť aj dediny s domami na koloch, odľahlé lesy a malé ázijské roľnícke dediny. Počítadlo kilometrov zaznamenalo za tento deň súťaže 140 kilometrov – jazdci sa však skôr cítili tak, akoby prešli 280 kilometrov. Niet sa čo čudovať: V tento deň museli jazdci zvládnuť aj niekoľko ťažkých špeciálnych skúšok. Počas nich sa jazdci museli prebrodiť cez rieku a prejsť s motorkou po kmeni stromu.

+ Čítaj viac

Piaty deň:

Piaty deň:

Smer východ, 270 kilometrov a deväť hodín cesty: v polovici súťaže International GS Trophy išlo naozaj do tuhého. Jazdci museli počas špeciálnej skúšky zvládnuť niekoľko ostrých zákrut. Ďalšia skúška overila zmysel jazdcov pre orientáciu. Pri náročných skúškach, ktoré museli zvládnuť v plnom motocyklovom výstroji, sa jazdci vplyvom tepla a námahy poriadne zapotili. V piaty deň mali tímy opäť možnosť získať extra body vďaka účasti vo fotosúťaži. Fotosúťaž v tento deň vyhral tím Čína, ktorý získal viac ako 7 000 hlasov.

+ Čítaj viac
Je neuveriteľné, čo motorka GS dokáže.

Dr. Ralf Rodepeter, riaditeľ marketingu v BMW Motorrad

Šiesty deň:

Šiesty deň:

V šiesty deň pokračovala 157 kilometrov dlhá trasa po neslávne známej ceste Ho Chi Minh, ktorá je dobre známa svojimi extrémne úzkymi pasážami. Na tímy čakali dve špeciálne skúšky: navigačné cvičenie a štafetové preteky. Jazdci počas týchto náročných skúšok predviedli neskutočné zručnosti. "Išlo nepochybne o jednu z najtvrdších skúšok na GS. Je neuveriteľné, čo táto motorka dokáže", hovorí Ralf Rodepeter, riaditeľ marketingu v BMW Motorrad. Únava z úsilia, ktoré tímy počas predchádzajúcich niekoľkých dní museli vydať, bola na nich v predposledný deň jasne viditeľná. Ale vzdanie sa neprichádzalo do úvahy.

+ Čítaj viac

Siedmy deň

Siedmy deň

Dobrodružstvo International GS Trophy 2016 sa chýlilo ku koncu. V posledných pár kilometroch však toho bolo pre tímy stále dosť v stávke. Účastníci mohli za záverečnú špeciálnu skúšku získať dvojnásobný počet bodov. A tak tímy vydali zo seba všetko, najmä počas poslednej skúšky, pri ktorej museli zvládnuť kopcovité úseky a prekážky. Trasa dennej etapy viedla cez lesy a hory Thajska. Ďalší enduro jazdci z Thajska, Malajzie a Číny sa pridali k účastníkom, aby ich mohli podporiť pri záverečnej skúške. Nálada medzi celou skupinou motocyklových nadšencov bola skvelá a postarala sa o nezabudnuteľný záver podujatia International GS Trophy. Najvyššie sa napokon umiestnil tím Južná Afrika a vyhral súťaž International GS Trophy 2016 s náskokom 31 bodov pred Nemeckom a Veľkou Britániou.

+ Čítaj viac

Vyhlasovanie víťazov

Jazdci počas vyhlasovania víťazov v posledný deň.
Viac príbehov, ktoré by ťa mohli zaujímať.
Vhodné motocykle.
spinner