Berlin sa hýbe v rytme boxera.

Hudba, motorky a "New Heritage" na festivale Pure&Crafted.

Postindustrálne kulisy starej poštovej železničnej stanice sa na víkend stali centrom Berlína. 8 000 milovníkov úprav a klasiky sa stretlo na festivale Pure&Crafted - vypredané. Berlínska scéna oslavovala "nefalšovanosť a ručnú výrobu" v tej najčistejšej forme popri chytľavej hudbe skupín Mando Diao a Noel Gallagher's High Flying Birds. Pokračovanie nabudúce...

Nápadný tlkot srdca boxerových motorov sa mieša s duniacimi basmi a nezameniteľným hlasom britpopovej legendy Noela Gallaghera.

V príjemnom vzduchu letnej noci spoločne oslavujú rockeri, nadšenci rock ’n’ rollu a fanúšikovia šesťdesiatych rokov. Drsné tehly berlínskej železničnej poštovej stanice žiaria v zlatom svetle reflektorov, ktoré osvetľujú hotspot týchto dvoch dní na berlínskej nočnej oblohe.
Žiadne obmedzenia. Platí, že pomocou všetkých svojich zmyslov si treba vychutnávať všetko, čo mestský život v tomto hrnci so zmesou kultúr ponúka. A byť súčasťou ducha doby, ktorá jednoducho zjednocuje históriu hudby, jazdenia na motorke a módy s individuálnym životným štýlom súčasnosti, vďaka čomu vzniká jedinečná zmes.
+ Čítaj viac

Každá motorka je unikátna.

Každá motorka je unikátna.

To, čo úpravcovia motoriek ukázali na festivale Pure&Crafted, možno bez výhrad nazvať umením. Velikáni tejto scény, ako napríklad Krautmotors, Nail Motors, Urban Motor alebo Berham Customs, sa prekonali, aby mohli na tento festival priniesť svoje najnovšie kúsky. Ak si títo chalani kúpia motorku, tak je to ešte len začiatok cesty k vysnívanej motorke. Najprv sa z nej odstráni všetko, čo nie je nevyhnutne potrebné, aby sa tak uvoľnila cesta pre úplne nový stroj. Výsledkom sú motorky, ktoré sú naozaj jedinečné. Hrubo opracované spotrebné predmety. Alebo vyleštené majstrovské diela, ktoré sa môžu odovzdať len do odborných rúk.

+ Čítaj viac

Poodierané ruky a zamastené šaty.

Poodierané ruky a zamastené šaty.

Pre naivného pozorovateľa nevyriešiteľné puzzle so 400 dielmi, pre skúseného špecialistu umelecké dielo v procese výroby: na začiatku festivalu boli všetky vnútornosti modelu R 60/6 rozložené na pracovný stôl v dielni pre kutilov. Práve tu profíci z BMW Motorrad kúsok po kúsku zmontovali legendárny moped. Ambiciózni kutilovia sa prizerali, ako profíci skladali toto puzzle, a zahŕňali ich otázkami. Hoci toto nebola posledná príležitosť, ktorú mali. Základná štruktúra dielne pre kutilov bola prototypom pre budúce dielne predajcov BMW Motorrad.

+ Čítaj viac

Ikony štýlu vo svetle reflektorov.

Ikony štýlu vo svetle reflektorov.

Výber pôsobivých motoriek obklopujúcich kamión BMW Motorrad priťahoval pohľady. Vystavené boli aktuálny projekt Concept Lac Rose, moderná interpretácia rally motorky z 80-tych rokov, a originál, na ktorom Belgičan Gaston Rahier v roku 1985 vyhral Paríž-Dakar. Spoločnosť im robili zberateľské kúsky so zvučnými menami. Napríklad "Kardinál", motorka s historickým jadrom, ktorá dokonale stelesňuje ducha značky BMW Motorrad. Alebo scrambler "Beach Bitch", ktorého dizajn bol po prvýkrát vytvorený v piesku a ktorý je so svojimi pneumatikami s hlbokým profilom a s jasným zameraním na výkon vhodný na odlišný typ dovolenky na pláži. Zatiaľ čo niektoré motorky boli prezentované v dokonalom stave, na iných bolo jasne vidieť každý odjazdený kilometer a každý absolvovaný výlet. To, že remeselne upravené motorky dokážu podávať aj solídne výkony, sa ukáže o niekoľko týždňov na pretekoch v šprinte v rámci podujatia Glemseck 101.

+ Čítaj viac

Let vo formácii s R 25.

Let vo formácii s R 25.

Lapanie po dychu, skeptické pohľady, čisté vzrušenie: "Motodrom", najstaršia mobilná strmá stena na svete, bola na festivale Pure&Crafted magnetom pre publikum. Šoumeni okolo Donalda Ganslmeiera sú tvrdí chlapíci zo starej školy, ktorí presné vertikálne jazdenie dotiahli do dokonalosti. Absolútnym vrcholom show popierajúcej prírodné zákony boli jazdci na strmej stene, ktorí na 3 historických strojoch BMW R 25 jazdili po vertikálnej stene vo formácii vedľa seba. Každý, kto vyšiel z arény "Motodrom", sa ocitol pred poschodovým autobusom podniku London Ace Cafe. Ide o ten pub, v ktorom v 50-tych rokoch vzniklo mestské hnutie "café racer" s notoricky známym rebelským životným štýlom, ktoré potom vďaka hollywoodskym filmom s hrdinami ako Marlon Brando prerástlo do celosvetového trendu.

+ Čítaj viac

Nefalšovaný zvuk

Od Mando Diao po Noela Gallaghera.

Od Mando Diao po Noela Gallaghera.

Jadrom festivalu Pure&Crafted bola nepochybne hudba. Hlavné pódium ovládli hlavné hviezdy programu Mando Diao a britpopová legenda Noel Gallagher so svojou skupinou High Flying Birds. S ďalšími kvalitnými vystúpeniami od speváka Trickyho, ktorý si so sebou priviedol jeho projekt "Skilled Mechanics", a skupín Band of Skulls alebo Frank Carter & the Rattlesnakes, festival znovu potvrdil svoju pozíciu rockového vrcholu berlínskeho leta. Rytmy rockerov sa miešali s charakteristickým zvukom starých boxerových motorov a vytvárali tak špeciálnu zmes. Hudba a motorky sa zliali do jedného celku. Lepšie to už ani nejde.

+ Čítaj viac

Ručne tvorená hudba pri aréne "Motodrom".

Poctivú a digitálnymi nahrávacími štúdiami nevylepšenú hudbu mohli návštevníci festivalu zažiť na provizórnom pódiu pri aréne "Motodrom". Oduševnené a precítené vystúpenia miestnych umelcov tvorili vydarený kontrast k revu motorov vo vnútri arény. Hviezdy zajtrajška, ako napríklad Lion O. King, Laura Guidi, Jana Berwig, Meinherz, Skinny Eric & the Belly Bottom Blues Band a Sleepwalker's Station nadchýnali publikum skutočnou, ručne tvorenou a prevažne nemeckou hudbou.

+ Čítaj viac

40 a ešte ani zďaleka ticho.

40 a ešte ani zďaleka ticho.

Punk ovláda pódiá na celom svete už viac ako štyri dekády – a šťava mu ešte ani zďaleka nedochádza. Rockoví závisláci si mohli nielen "zapogovať", ale z plných pľúc predviesť aj svoje spevácke kvality na punk-rockovom karaoke. Svojimi vystúpeniami zahanbili aj mnohé titánové zadné tlmiče výfuku. Živá kapela podporovala ambicióznych spevákov a improvizovala tak flexibilne, že nevydarené pasáže si nikto ani nevšimol. A keďže publikum si vystúpenia užívalo rovnako ako samotní vystupujúci, prídavky nemali konca kraja a zábava pokračovala aj dlho po polnoci.

+ Čítaj viac

Skutočne ručná práca

+ Čítaj viac

Obľúbené kúsky a vychytávky pre motorkárov.

Plná dávka "New Heritage": Vnútorné priestory poštovej železničnej stanice sa v rámci festivalu Pure&Crafted jednoducho premenili na jeden veľký obchod. Značka Blaumann Jeans publiku v rámci 60 sekúnd pomocou sieťotlače na tričká predstavila svoj nový štýl. Exkluzívne kožené topánky, módne opasky, kvalitné šperky - ponúkali sa tu najobľúbenejšie predmety a vychytávky pre motorkárov. Svojrázne prvky, ktoré si môže každý skombinovať podľa svojho štýlu. Títo ľudia aj pri všetkej láske k minulosti nepotrebujú žiadne vzory. Jednoducho si žijú svoj individualizmus, ktorý z nich v istom momente môže dokonca spraviť trend-setterov.

+ Čítaj viac

Bavarian Engineered Beer.

Bavarian Engineered Beer.

Každý, kto má rád poctivé pivo s plnou chuťou, sa dnes nevyhne remeselne vyrábanému pivu ("craft beer"). V sudoch mnohých výrobcov piva sa už dávno nekvasia len tradičné typy piva. Zákon o čistote výroby piva totiž od výrobcov nepožaduje, aby vyrábali jeden druh piva - aj preto je experimentovanie teraz v mnohých pivovaroch základným princípom. Chutí ovocne a prekvapujúco - nejak tak ako sloboda. Spoločnosť BMW Motorrad zachytila chuť slobody pre motorkárov a jej pivo Bavarian Engineered Beer predstavuje špeciálnu lahôdku pre chuťové poháriky. A to všetko bez otáčok (len 0,5 percenta alkoholu) - rarita v segmente remeselne vyrábaných pív. Návštevníci festivalu Pure&Crafted mohli otestovať prvé fľašky a boli radostne ohromení. Rada pre tých, ktorí plánujú si ho čoskoro vychutnať, napríklad na podujatí Glemseck 101: Najlepšie chutí vychladené vetrom počas jazdy!

+ Čítaj viac

Palivo pre telo.

Palivo pre telo.

Vyzeralo to skoro ako na trhu pouličného jedla. Na každom rohu boli k dispozícii kulinárske lahôdky. Tu "pulled pork". Tam bio-burgre v tmavej žemli. Inde zase stohy francúzskych toastov s čerstvým ovocím, volské oká s domácim humusom, grilovanými paradajkami, šalátom a chrumkavým chlebom, ako aj granola s jogurtom a bobuľovým ovocím. Autá s jedlom a pozorne rozmiestnené stánky s dobrotami ponúkali všetko od zdravého jedla až po fast food. Po doplnení síl pokračovala rocková zábava hlboko do noci.

+ Čítaj viac

Na svoje si prišli aj vlasy.

Na svoje si prišli aj vlasy.

Tak, čo to bude? Klasický krátky zostrih, oholenie namokro alebo úprava brady? Holičské remeslo momentálne zažíva renesanciu. V prvej polovici 20. storočia totiž pravidelná návšteva holiča patrila k bontónu. Holičstvo - miesto pre mužov, kde môžu konverzovať, oddychovať alebo si nechať upraviť bradu. Na festivale Pure&Crafted si mohli návštevníci dopriať chvíľu pokoja a relaxu v holičstve Oak und Mühle. Kým sa holič venoval svojej práci, džentlmen si mohol prelistovať čerstvo vytlačený magazín TURNS od BMW Motorrad. Vedľajší salón Double Studio z Kreuzbergu umožňoval dámam nadobudnúť klasický vzhľad, vrátane vlasov upravených dohora a make-upu v štýle 60-tych rokov.

+ Čítaj viac

Pokračovanie nabudúce? Pokračovanie nabudúce?

Festival Pure&Crafted so svojím programom zahŕňajúcim zvučných umelcov a jedinečnú "heritage" kultúru si vybudoval pevné miesto v atraktívnom kalendári podujatí v jednom z najtrendovejších miest na svete. Berlín je živým múzeom nemeckej histórie a kombinuje v sebe minulosť s novou kultúrou.
Ktoré iné mesto by bolo vhodnejšie pre festival Pure&Crafted, ktorý s veľkým dôrazom na detail spája históriu so súčasnosťou? Rozhodnutie tak bolo jednoduché: Podujatie sa sem budúce leto vráti. Rovnaké mesto, rovnaký termín. Plus/mínus. Informácie neskôr ...
+ Čítaj viac
Viac príbehov, ktoré by ťa mohli zaujímať.
Vhodné motocykle.