Palivová duša na trati.

Štvortaktná výzva v pretekoch a boxerových motocykloch.

Je to len boxer: kustomizéri ako Kengo Kimura, Hayden Roberts alebo Jens vom Brauck navrhli svoje vlastné kreatívne interpretácie o moderných boxerových motocykloch a poslali ich na preteky. Vypúšťanie palivovej duše na trati.

Naplníš svoju dušu množstvom energie, ktorú vytvárajú boxerové motocykle, jazdci a diváci. Toto je definícia palivovej duše.

Nate Kern

motocyklový pretekár

Špecialista na plošinovú trať versus motokros. Dvaja ľudia, ktorí milujú svoje špinavé motorky, zaujmú svoje pozície na štartovej línii trate: Joy Lewis a Kengo Kimura. Toto bude ich prvý šprintový závod. S nablýskanými kolesami na čistom asfalte. Keď Laura zdvihne štartovú vlajku, vyrazia na dráhu. O niekoľko sekúnd neskôr preteky skončia a Joy dýcha vzduch s triumfálnym úsmevom. Kengo jej gratuluje.

+ Čítaj viac

Ako športové autá zo sedemdesiatych rokov

„Som rád, že neskončila v kope sena“, žartuje Hayden Roberts, Joyin manžel, pričom hladí svoj Scrambler. Je to prvý boxer, ktorý kustomizér vytvoril. Zvyčajne upravuje staré motorky a musel si zvyknúť na elektroniku moderného štvortaktného motora. „Postupne som sa s ňou viac oboznámil a uvedomil si, ako jednoducho všetko funguje. Každý detail je dobre premyslený a diely do seba zapadajú.“

 

+ Čítaj viac

Kustomizér sa inšpiroval štýlom športového automobilu BMW zo sedemdesiatych rokov. Zlatá farba, ako aj kockované sedadlo, vzdávajú hold dobe. „Šéf urobil veľa rozhodnutí,“ hovorí Hayden pohľadom na svoju ženu. Joy stála za čisto bielym výfukovým systémom. Čierne a biele pruhy laku na nechty sa odrážajú na klasickej prilbe a v kryte svetlometov. Pokiaľ ide o štýl, pár s palivovou dušou nemôže byť sklamaný; plne stelesňujú vintage štýl ako nikto iný.

+ Čítaj viac

Scrambler v štýle Heiwa

Rovnako ako pre Haydena, aj pre Kengo Kimuru to bola premiéra na boxerovej motorke. Pretože v skutočnosti sa špecializuje na japonské vintage motocykle. Kengo-san sa venuje kustomizácii už 26 rokov. Jeho obchod Heiwa Motorcycle patrí medzi najlepšie na svete. Štýl Heiwa sa prejavuje aj na jeho modifikácii R nineT Scrambler: jemná línia, malá nádrž, estetika až po najmenší detail. „Pre mňa to bolo úplne nové – nielen BMW a boxer,“ hovorí.

 

+ Čítaj viac

„Zákazníci zvyčajne majú na mysli niečo konkrétne. Ale značka BMW jednoducho povedala: robte s ním čo chcete.“ Po prvé, Kengo-san absolvoval rozsiahlu skúšobnú jazdu na R nineT Scrambleri, aby zistil, aký je jeho charakteristický rys. Mal by to byť motocykel Heiwa bez toho, aby sa musel vzdať pôvodného výkonu. „V Japonsku vždy kladieme dôraz na dizajn. Ale toto je tiež o výkonnosti, a preto je to pre mňa úplne nové.“  

+ Čítaj viac

Espresso a currywurst

Výkon je obzvlášť zameraný na jednu osobu: Nate Kern. Americký pretekár je milovníkom rýchlosti a nikomu nedaruje ani meter – bez ohľadu na to, či stojí proti majstrovi sveta Kevinovi Schwantzovi alebo jazdeckému pretekárovi Joyovi Lewisovi. Napriek tomu, fanúšik R nineT nikdy nezabudne na dráhe na zábavu. „Ste to oveľa rýchlejší, keď sa bavíte,“ hovorí. Potom sa postaví na štartovú čiaru, zatne zuby, roztočí motor a roztiahne svoju ľavú ruku za sebou ako plutvu. „Lepšia aerodynamika“, vysvetľuje neskôr.

 

+ Čítaj viac

Nate zaujme publikum. Nikto nedostane toľko potlesku ako on už od okamihu, keď sa začína rozcvičovať. A nikto nedostane toľko potľapkaní na rameno ako Nate. Stelesňuje všetko v jednom: rýchlosť, zábavu a vysoké motivovanie. Čo ho motivuje? „Currywurst. To je veľká motivácia. Milujem currywurst. Vždy si poviem: ak vyhráš, môžeš si dať currywurst. A funguje to!“ Akýkoľvek iný tajný tip, aby sa človek stal taký rýchly ako on? „Pred pretekmi si dám espresso.“  

+ Čítaj viac

Prvý vytvorený R nine T Scrambler

Kontrola zvuku. Hučanie boxerového motora. Jens vom Brauck upína zrak na 200 metrov pred sebou. Pozná 1/8 míľu – už mnohokrát na nej jazdil. Je jedným z mnohých dôležitých kustomizérov, ktorí prezentujú svoje najnovšie showpiefy na Glemseck 101, hľadajúc novú inšpiráciu, no predovšetkým sa chce zúčastniť závodu. Boxer je pre Jens novým teritóriom. Ako prvý upravil R nineT Scrambler a napriek tomu sa nevyhýbal pridaniu vlastného osobného podpisu – predovšetkým so štýlovým, funkčným dizajnom.

+ Čítaj viac

Najväčšou výzvou bola nádrž, ktorá je teraz výrazne štíhlejšia a o šesť centimetrov kratšia ako pôvodná. Všetko, čo sa týka interpretácie JvB, sa zdá byť redukované a minimalistické. „Vždy sa snažím vynechať veľa. Výkonnosť a vizuálne prvky potom idú ruka v ruke. Nevytvorím nič, na čom sa neskôr nedá jazdiť.“ Preukazuje jazdu na trati. „Keď sa vlajka zdvihne, všetko, čo chcete urobiť, je dať nohu dole a baviť sa,“ hovorí. Vzduch je v plameňoch. Palivová duša fičí naplno.

+ Čítaj viac

R nineT Scrambler

Heritage

Zisti viac
Viac príbehov, ktoré by vás mohli zaujímať.