Na móle.

Essenza Sprint zjednocuje všetko, čo sa bliští.

Ručne tepaný hliník, karbónové diely, art deco: crème de la crème medzi kustomizovanými motorkami sa stretávajú v Essenza Sprint. Ikony štýlu nemohli byť jedinečnejšie. Či už je to biela elegancia alebo čierna energia - v konečnom dôsledku je to vždy prípad redukcie až po základné veci, podstatu motocykla.

Taliansky štýl

Giuseppe Roncen načrtáva LowRide R nineT vo vzduchu. Tenká hliníková monokoka je tvarovaná „ako vlna“, vysvetľuje. „Kreslili sme línie na papieri, až kým sa nám to nepáčilo. Tento tvar je jedinečný. Je to unikátny predajný bod motocykla.“ Riaditeľ talianského magazínu kustomizovaných motoriek LowRide sa nesnaží skrývať pýchu z jeho prvej upravenej BMW. Namá na to ani dôvod. Pretože dizajn, ktorý bol vyvinutý v spolupráci s Radikal Chopper, zaujal porotu a získal prvé miesto v Essenza Design Award.

+ Čítaj viac

Motocykel musí byť nielen vizuálne pôsobivý. Musí tiež preukázať svoju rýchlosť v šprinte na podujatí Essenza. Hoci motocykel nie je špeciálne určený na preteky, motor po vyladení firmou Edelweiss Motorsport dosahuje výkon 130 koní. „Nemám záujem o plnokrvného pretekára. Musí to byť každodenný nástroj, ktorý podporuje moju vášeň príležitostného jazdca.“ To je dôvod, prečo mnohé diely na LowRide R nineT sú skladové komponenty. Najmä pokiaľ ide o elektroniku a bezpečnostné prvky, Giuseppeho tím nič nezmenil. „Skombinovali sme filozofiu BMW s minimalistickým talianskym štýlom. R nineT je jednoducho náhherná hračka.“

+ Čítaj viac

Rýchla krása: na Essenza Sprint, R nineT Racer Carbon „Schwarzwerk 101“ od Norberta Rebholza opúšťa ostatných pretekárov a vyhráva prestížne preteky.

Ohromujúca podívaná

Kustomizované motorky vyčnievajú z davu. Priťahujú, a zároveň urážajú. Na základe tohto presvedčenia, Essenza je na inej úrovni. Úroveň, na ktorej kustomizované motorky vyčnievajú z davu kustomizovaných motoriel - presne takou je aj White Phantom. Dirk Oehlerking a jeho manufaktúra Kingston Custom sú známi mimoriadnymi úpravami, ktoré môžeme takmer nazvať úletmi. Nezaujíma sa o trendy ani o radu od ostatných, robí veci podľa vlastného vkusu. Nikdy sa nezmýlil, a ani teraz tomu tak nie je. Na štartovacej čiare pretekov Essenza sa všetky oči upínajú na White Phantom.

+ Čítaj viac

White Phantom BMW R 80 RT z roku 1986 v bielom plášti so zlatými líniami. Dirk vybavil 800 cc s turbodúchadlom KK26, samozvinutou vidlicou Telespringer a vlastným tlmičom Kingston. Nechal sa inšpirovať pretekárskymi motorkami Ernsta Henneho, ktorý v tridsiatych rokoch dosahoval nespočetné rýchlostné rekordy.. „Boxeri majú neuveriteľný potenciál rozširovania, čo znamená, že je možné vytvoriť niečo mimoriadne,“ hovorí Dirk. Niečo mimoriadne v tomto prípade znamená kult steampunk: pohľad do budúcnosti z predchádzajúceho času. Čas, keď sa strojárstvo ukrývalo v malých manufaktúrach. „Chcel som, aby White Phantom vyzeral jednoducho a elegantne. Nie okázalo a hlasito,“ hovorí, „len vánok – fantóm.“

+ Čítaj viac

Radikálna nostalgia

Míľniky v histórii motocyklov sú to, čo priťahuje Daniela Weidmanna. Kustomizér zo švajčiarskej obce Schmerikon je stará škola. Jeho otec mal lakovňu a Daniel sám je profesionálnym mechanikom motocyklov. Okrem toho mu v žilách koluje cit pre dizajn a estetiku. „Nikdy som nevlastnil štandardné vozidlo,“ hovorí. Technológia a rýchlosť ho vždy fascinovali. Vidno to na jeho BMW R 1200 R, ktorý oslobodil od štandardnej výbavy vo svojej prvotriednej manufaktúre VTR Customs. Potom ho premenil na radikálneho stopovača ciest – napodobňujúc závodný stroj Eddieho Lawsona: vysoko kvalitné riadidlá a veľké štartovacie číslo s Eddieho číslom 21 – čistý nostalgický pocit.

+ Čítaj viac

Sám Daniel pretekal v osemdesiatych rokoch. Štvornásobný majster sveta Eddie Lawson bol hrdinom dňa a veľkou inšpiráciou. S Eddieho brutálnymi superbikami na mysli Daniel vytvoril vlastnú motorku Eddie 21. „Na začiatku nahá štruktúra vyzerala úhľadne a futuristicky. Ale s pretekárskym lakom sa stalo presne to, čo som chcel,“ hovorí Daniel. Eddie 21 je ručná práca až po najmenší detail. Hliníkové telo je ručne kladené, rovnako ako hliníková nádrž a chvost. Štartovacia tabuľka a výfukový systém „Kerker“ sú tiež domácky vyrobené. „Motocykle, ktoré píšu históriu v kombinácii s remeselnou výrobou - to je Essenza.“

+ Čítaj viac

R nineT Racer

Heritage

Zisti viac
Viac príbehov, ktoré by vás mohli zaujímať.