Dobrých vecí býva málo.

Upravený motocykel typu tracker G 310 R od Wedge Motorcycles.

Vytvorený v Japonsku: Takashi Nihira prestaval model G 310 R a vytvoril motocykel typu tracker.

Rad BMW Motorrad Heritage upútal pozornosť mnohých uznávaných svetových dizajnérov motocyklov, ktorí na zákazku vytvorili množstvo úžasných strojov založených na extrémne populárnej platforme R nineT. Predstavenie nového modelu G 310 R však inšpirovalo jedného japonského dizajnéra na vytvorenie mimoriadne špeciálneho jedinečného motocyklu typu tracker, pričom ako základ využil nový ľahký športový roadster 313cc.

+ Čítaj viac

Uvedenie modelu Wedge na scénu upravených motocyklov.

Spoločnosť BMW Motorrad Japan usúdila, že projekt motocyklu G 310 R by sa mal zveriť dizajnérovi, ktorý sa špecializuje na stroje rovnakej kategórie. Spoločnosť Wedge Motorcycles pod vedením Takashiho Nihiry bola tou najvhodnejšou voľbou pre túto náročnú úlohu. Tento dizajnér sa zvyčajne špecializuje na úpravu japonských motocyklov so zdvihovým objemom motora v rozmedzí 250 – 400 cc. Takashi Nihira založil spoločnosť Wedge Motorcycles v roku 2009 po niekoľkoročnom pôsobí ako klampiar, mechanik u originálneho výrobcu a profesionálny lakovač automobilov. Činnosti v priebehu týchto rokov ho formovali a získal vďaka nim schopnosti a kontakty na osamostatnenie. Začal vytváraním špeciálnych náterov, získal však toľko dizajnérskych projektov, že sa začal zameriavať na tvorbu upravených motocyklov. Tento 35-ročný dizajnér je jedným z mála, ktorí upravujú stroje pomocou oceľových plátov a kovu. Vo svojej továrni zhotovuje aj kompletné nátery. Je hrdým nositeľom prestížneho ocenenia Hot Rod Custom Show a získal ocenenie v kategórii Best of Domestic (najváženejšie japonské originálne ocenenie za motocykle) na mnohých originálnych súťažiach v Japonsku.

+ Čítaj viac

HLAVA PLNÁ NÁPADOV

Koniec dobrý, všetko dobré: Takashi zrealizoval svoje nápady.

Hneď, ako Nihira po prvýkrát videl model G 310 R v kovovej verzii na podujatí Tokyo Motorcycle Show v marci 2016, vedel, že chce z tohto modelu vytvoriť niečo špeciálne. Získal zákazku na vytvorenie upraveného modelu G 310 R na výročný festival BMW Motorrad Days Japan, ktorý sa konal na konci augusta. V hlave mu už vírila kopa nápadov, takže stačilo, aby základný stroj dorazil do jeho dielne, k čomu došlo o dva mesiace. Bolo to dlhé čakanie, no počas týchto ôsmich týždňov mal čas na prípravu vizionárskeho motocykla, ktorý dovtedy existoval len ako koncept v jeho predstavách.

 

+ Čítaj viac
Zbožňujem štýl motocykla tracker a slobodu, ktorú jazdcom poskytuje.

Takashi Nihira

„Mal som k dispozícii fotografie a dokumenty modelu G 310 R, ale nemohol som začať, kým nedorazil samotný motocykel. Keď sa tak stalo, začal sa boj s časom. Čelil som mnohým výzvam, no najzaujímavejšou bolo vyváženie motocykla. Motor modelu G 310 R má výfuk smerujúci dozadu, takže v porovnaní so štandardným motorom s výfukom dopredu je motor umiestnený viac v prednej časti motocykla, čo má zodpovedajúci vplyv na celkové vyváženie dizajnu. Musel som tomu prispôsobiť celý svoj myšlienkový proces, aby sa mi podarilo prejaviť vlastný štýl pri úprave motocykla.“

+ Čítaj viac

Zachovanie detailov.

Štýl tracker je tradičný originálny americký štýl, v rámci ktorého sa imituje vzhľad motocyklov používaných na prašné závody v teréne. Poznávacím znamením tohto štýlu je využitie veľkých kolies a hrubého predného kolesa, ako aj vodorovný dizajn tela, ktorý jazdcovi umožňuje jednoduchý pohyb dozadu a dopredu počas jazdy. Takashiho cieľom bolo zachovať tento dizajn aj v prípade upraveného modelu G 310 R od spoločnosti Wedge Motorcycles. Všetky diely motocykla, napríklad novo vyvinutý jednovalcový motor chladený kvapalinou a pevný tubulárny oceľový rám vpredu, nízka spodná obrátená predná vidlica a zadné zavesenie kolies, sú štandardným vybavením. Ďalšie diely, napríklad predné a zadné 19-palcové kolesá, nádrž, zadný rám, predĺžené kyvné rameno, tlmič, zavesenie štyrmi ramenami, pravé a ľavé stúpadlá a tabuľa na poznávaciu značku, sú však originálnou výrobou.

+ Čítaj viac

Predtým a potom: S týmto modelom typu tracker sa Takashimu podarilo vytvoriť jedinečný motocykel – na origináli vpredu to jasne vidieť.

Štandardný model G 310 R má mimoriadne výrazný dizajn, ktorý odzrkadľuje jeho svižný a dynamický charakter. Osobité umiestnenie motora a veľmi robustný oceľový rám sú však čiastočne skryté za panelmi karosérie. Pre Takashiho bolo dôležité viac zdôrazniť tieto prvky a jedinečný dizajn motocykla, aby tým upozornil na ľahkosť a samotný základ roadstera BMW Motorrad s objemom motora sub-500cc.

+ Čítaj viac

Vítaná výzva.

Zbožňujem štýl motocykla tracker a slobodu, ktorú jazdcom poskytuje. „Mojou predstavou bol ľahký originálny motocykel, ktorým by sa dalo jazdiť voľne po meste – motocykel na každodenné používanie, ale aj na dlhšie jazdy.  Preto som pri dizajnovaní tohto upraveného motocykla myslel aj na životný štýl jazdcov a módne aspekty. Pre mňa je motocykel doplnkom bundy alebo tenisiek. Ak samotný motocykel vyzerá úžasne, ale nehodí sa k jeho majiteľovi, nemá to význam. Takto to vnímam, a preto bol upravený motocykel G 310 R pre mňa vítanou výzvou. Svet spoločnosti BMW Motorrad bol pre mňa novinkou, takže som nemal vôbec žiadnu predstavu o typickom majiteľovi týchto motocyklov, keď ma spoločnosť BMW Motorrad Japan požiadala o vytvorenie stroja. Nakoniec som zvolil diely podľa vlastného vkusu.“

+ Čítaj viac

Pripravený na pódium: Takashi predstavil svoj model typu tracker na podujatí BMW Motorrad Days 2016 v Japonsku.

Jediný svojho druhu.

Nihirov vstup do sveta nového modelu G 310 R spoločnosti BMW Motorrad bol nepochybne úspechom, a to aj napriek nedostatku času na prípravu motocykla na výročné podujatie BMW Motorrad Days Japan, ktoré sa konalo v dňoch 27. – 28. augusta v Nagane. Tu bol motocykel predstavený a zožal úspech u všetkých návštevníkov – očakáva sa veľký dopyt po sériovej výrobe modelu G 310 R, pretože v Japonsku sa naň vzťahuje štandardný vodičský preukaz pre stredné motocykle. Hoci sa vzhľad tohto modelu výrazne líši od jeho predchodcu, z ktorého vychádza, Takashimu Nihirovi sa vďaka nemu naskytol zaujímavý pohľad do sveta nových motocyklov. Fanúšikovia prestavieb zase získali možnosť obdivovať skutočne jedinečný výsledok umenia na dvoch kolesách. „Naplno som si uvedomoval, že musí ísť o nefalšovaný BMW motocykel, “ dodáva Takashi. „Ak by som mal viac času a voľnosti pri práci so štýlom, možno by som zmenil viac vecí, napríklad rám. Potom by už však nešlo o skutočný BMW motocykel. Mojím cieľom bolo čo najviac sa snažiť rozšíriť model G 310 R a vyzdvihnúť možnosti tejto zložitej konštrukcie. Nemal som iný model G 310 R na porovnanie, preto dúfam, že sa ľuďom páči. Teraz viem, že sa mi podarilo vytvoriť vlastný druh motocykla.“

+ Čítaj viac
Viac príbehov, ktoré by ťa mohli zaujímať.
Vhodné motocykle.