Na zelenom koberci v Cannes.

BMW C evolution na festivale Green Me.

Ochrana životného prostredia na prominentnom mieste

Hollywoodske filmové hviezdy mohli v podstate v Cannes aj zostať, pretože onedlho sa tu objavili viaceré známe tváre z mediálneho priemyslu. S jasným zameraním: trvalá udržateľnosť. Výberom miest, ktoré sú stredobodom záujmu, ako napríklad Berlín tesne pred Berlinale alebo tentokrát Cannes, chce na seba festival Green Me upútať pozornosť. Jeho cieľom je pomocou filmov venujúcich sa otázkam trvalej udržateľnosti, workshopov a nemilosrdných diskusií zvýšiť povedomie ľudí o životnom prostredí.

+ Čítaj viac

Plán, ktorý podľa Nicolaia Niemanna, prezidenta festivalu a používateľa elektromobility, naozaj vychádza. "Festival neustále rastie. Ľudia sa o túto tému zaujímajú. Pri ochrane životného prostredia sa už viac nechcú spoliehať na vládu. Sociálne médiá im dávajú novú silu pri ovplyvňovaní rozhodnutí. Tak sa trvalá udržateľnosť dostala z kúta do centra záujmu."

+ Čítaj viac

Festival Green Me nie je len o samotných filmoch, ale oveľa viac o ich schopnosti pritiahnuť pozornosť a urobiť rozdiel. Zahrnutie mladých talentov je preto nevyhnutné. V Cannes boli prezentované, oslavované a ocenené filmy, ktorých autormi boli talentovaní a neznámi vysokoškolskí študenti. Tvorcovia filmov, environmentálni aktivisti a podnikatelia sa v paneloch diskutovali o "Ocean, Life, Water" – hlavnej téme tohtoročného festivalu. V rámci oddychu si hostia mohli vziať BMW C evolution na testovaciu jazdu po malebných predmestiach Cannes.

+ Čítaj viac

Festival Green Me sa konal v rovnakom termíne ako podujatie Cannes Lions, na ktorom sú oceňované kreatívne hlavy z reklamnej brandže. Pomocou promočných akcií na známej Promenade de la Croisette sa tvorcovia Green Me snažili pritiahnuť ľudí na alternatívne podujatie. "Prichádzame do Cannes, lebo tu prebieha komunikácia, ktorá je dôležitá. O téme trvalej udržateľnosti sa musí otvorene diskutovať tak, aby to videli a počuli všetci," hovorí Nic Niemann, ktorý si je istý faktom, že "existujú dobré ekonomické dôvody na to, aby sme boli ekologickejší." Dodáva: "Chceme motivovať ľudí k tomu, aby sa rozhodli pre trvalú udržateľnosť."

+ Čítaj viac
Na to, aby sme boli orientovaní ekologicky, existujú dobré ekonomické dôvody. Chceme motivovať ľudí k tomu, aby sa rozhodli pre trvalú udržateľnosť.

Nic Niemann

Prezident festivalu a používateľ elektromobility

Filmoví hrdinovia a hlavné úlohy

Urobiť rozdiel a stať sa filmovým hrdinom – to je pocit, ktorí si účastníci festivalu Green Me so sebou odnášajú domov. Prezentácie vo vile Think Tank ukázali, ako môže individuálna iniciatíva vyzerať a čo môže dosiahnuť. Medzi inými hovorila Pascale Vaillantová, viceprimátorka Cannes, o oživení poľnohospodárstva v Cannes a o úprave vody v meste, ktoré sa jej a ďalším kolegom podarilo dostať na najvyššiu úroveň v rámci Francúzska.
BMW Motorrad chce takisto pohnúť veci dopredu a urobiť rozdiel. S modelom BMW C evolution priniesla táto značka na trh elektricky poháňaný skúter, ktorý dáva odpovede na základné otázky našej doby. Maxiskúter s nulovými emisiami je inteligentným riešením pre stále hustejšiu premávku, narastajúce ceny energií a neustále sa zvyšujúcu potrebu mobility šetrnej k životnému prostrediu. "So skútrom C evolution som podnikol výlet do hôr", vysvetľuje Nic Niemann. "Tento maxiskúter je rýchly a človek má na ňom súčasne pocit bezpečia. Bol to naozaj intenzívny zážitok."
+ Čítaj viac
Viac príbehov, ktoré by ťa mohli zaujímať.
Vhodné motocykle.
spinner