* Obrázky na tejto stránke môžu obsahovať príplatkové vybavenie a príslušenstvo za príplatok. Zmeny a chyby vyhradené.
F 850 GS Adventure edícia "40 rokov GS"
Od r. 1980 je GS symbolom pre jedinečné motocykle, ktoré zvládnu každé dobrodružstvo. Toto tento rok oslavujeme mimoriadnym modelom „Edition 40 Years GS“. Je poctou príbehu GS, vychádza z unikátneho dizajnu legendárnej R 100 GS – a získa si ťa aj najmodernejšou technikou. Pravá F 850 GS Adventure s výraznou hornou líniou a vyváženou ergonómiou GS. S ňou dobyješ nový terén, zvládneš každé dobrodružstvo, staneš sa časťou jedinečnej komunity a žiješ #SpiritofGS.
To najlepšie na edícii „40 rokov GS“
K jubileu unikátny dizajn: Vychádza z R 100 GS známej pod prezývkou „Bumblebee“ a získa si vás čierno-žltým dizajnom. Výrazné dizajnové prvky vytvárajú z legendárneho dizajnu skutočný magnet pre oči a nechajú zažiariť stroj v lesku vyše 40-ročných dejín GS.
























F 850 GS Adventure – vždy dobrý základ.
F 850 GS Adventure – vždy dobrý základ.
Zvonku „Edition 40 Years GS“, zvnútra celá F 850 GS Adventure: jej moderné technické vychytávky a premyslená ergonómia z nej robia ideálneho sprievodcu na tvojich dobrodružstvách. Sériová výbava, ako ABS pro a DTC alebo voliteľné jazdné režimy Pro sa postarajú o neustály pôžitok z jazdy v každej situácii – nech už vedie cesta kamkoľvek. Zisti si všetko o mnohorakých vychytávkach a variantoch F 850 GS Adventure.
40 rokov pohonu pre dobrodružstvá
Od Afriky po centrálnu Áziu: GS navštívila za 40 rokov celý svet. Motocykel, ktorý zvládne každý terén a každú cestu – ide odvážne vpred a odvážne vzdoruje živlom. GS je pionierom cestovných enduro.
Každý úspešný príbeh niekde začal: Príbeh GS začína v r. 1980, keď BMW Motorrad predstavuje R 80 G/S. Je mohutná, všestranná a umožňuje suverénne ovládanie v každej situácii. Správny partner na skutočné dobrodružstvá. Od začiatku je GS dokonalou cestovnou motorkou – modely „Adventure“ ju posúvajú ešte ďalej, je lepšie vybavená na dlhé cesty do každého kúta sveta. Už 40 rokov posúva hranice možného – nechaj sa inšpirovať míľnikmi vývoja GS.
1978 to 1980:
1978 až 1980:
V r. 1978 sa BMW Motorrad s predchodcom prvých GS postaralo o senzáciu: GS 80 vybojovala na šesťdňových majstrovstvách sveta Six Days dve zlaté medaily. Vlastný vývojársky tím ju vyvinul bez oficiálnej zákazky. Avšak tento úspech dá za pravdu inžinierom a mechanikom: Ich motorka sa tak mimo cesty, ako aj na nej postará o poriadny kus radosti z jazdy a prichádza na trh v r. 1980 pod mierne pozmeneným názvom BMW R 80 G/S.
1980 to 1987:
1980 až 1987:
V GS sa BMW Motorrad podarilo vytvoriť perfektné spojenie terénneho a cestného motocykla: Nezávisle od povrchu má jazdec svoj stroj v každej situácii pod kontrolou a užíva si aj na dlhých trasách maximálny komfort. Vrcholom je svetovo prvý na motocykel nainštalovaný monolever, nazývaný výkyvné rameno - zabezpečuje menšiu hmotnosť a umožňuje rýchlu výmenu zadného kolesa S R 80 G/S založila BMW Motorrad segment veľkých a pohodlných cestovných enduro – a ovláda ho dodnes.
1987 to 1996:
1987 až 1996:
Nový špičkový model R 100 GS stavia na obrovskom zdvihovom objeme – stane sa najvýkonnejším a najrýchlejším enduro motocyklom na trhu. Na zadnom kolese sa dvojitá kĺbová kyvná vidlica Paralever stará o bezproblémové ovládanie v teréne aj na ceste. Pre výrazné čierno-žlté lakovanie sa stane známym pod prezývkou „Bumblebee“. Táto farba je ešte aj dnes pre jej milovníkov skutočným trhákom a zdobí v tomto roku mimoriadne modely „Edície 40 Rokov GS“.
1994 to 2003:
1994 až 2003:
GS je na dobrej ceste stať sa ikonou a aj napriek tomu sa stále mení: V r. 1994 sa R 1100 GS objavuje ako prvé enduro so štvorventilovým boxerovým motorom. Je presvedčivá vďaka ľahkej ovládateľnosti v teréne a tými najlepšími vlastnosťami na dlhých výjazdoch. Vlastnosti motorky na dlhé jazdy sa cieľavedome vyvíjajú ďalej a v r. 2002 sa v podobe R 1150 GS Adventure ešte lepšie prispôsobia potrebám jazdcov na dlhé trate – zrodí sa rad Adventure.
2000 až 2008:
Veľmi obľúbené a pre začiatočníkov vhodné „Funduro“ modely F 650 a F 650 ST získajú začiatkom nového tisícročia prepracovanú koncepciu motora. Vďaka novému vodou chladenému jednovalcovému agregátu zažijú jazdci 650 GS a F 650 GS Dakar nielen dostatočnú motorizáciu pre každodenné použitie, ale aj typický zážitok z enduro motocykla. V r. 2008 sú potom oba úplne nanovo vyvinuté modely enduro F 650 GS a F 800 GS vybavené kvapalinou chladeným radovým dvojvalcovým motorom. To prináša pravé dobrodružstvo aj do strednej triedy.
2004 až 2017:
V r. 2004 začalo BMW Motorrad vyrábať novú R 1200 GS. Dostáva väčší zdvihový objem, výkon a krútiaci moment, čím sa v každom teréne stáva ešte dynamickejšou – avšak má ešte o 30 kg menšiu hmotnosť. O desať rokov neskôr začína nová éra, inžinieri z BMW Motorrad vybavia R 1200 GS novým vodou chladeným boxerovým motorom – absolútnou novinkou. Okrem toho dostáva táto motorka semi-aktívny podvozok s Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment), čo posunie ovládanie a jazdný komfort na úplne novú úroveň.
Aj v nasledujúcich rokoch pracuje BMW Motorrad ďalej na legende GS. Obľúbená R 1250 GS prichádza s ďalej vyvinutým dvojvalcovými boxerovým motorom. Tento ponúka vďaka variabilnému riadeniu vačkového hriadeľa BMW ShiftCam väčší výkon vo všetkých rozsahoch otáčok a robí z GS ešte väčšieho suveréna. Okrem toho sa neustále ďalej vyvíjajú aj modely strednej triedy F 750 GS a F 850 GS a vďaka väčšiemu zdvihovému objemu a pozmenenému podvozku prinášajú ešte väčšiu radosť z jazdy.
3-ročná záruka.
Stačí nasadnúť a jazdiť, jazdiť a jazdiť. Dáme ti rok záruky naviac.
Teraz poskytujeme na všetky motocykle 3-ročnú záruku.
#spiritofgs
Už 40 rokov spája #SpiritofGS motocyklistov – a šíri ho celá komunita po celom svete. Jednoducho si vyraziť, zažiť nové dobrodružstvá a objaviť neznáme veci – spolu píšeme neustále nové príbehy. Nechaj sa komunitou GS inšpirovať k novým zážitkom. Zaži #SpiritofGS.
Zaži dobrodružstvá komunity GS
Vydaj sa na vzrušujúce dobrodružstvá GS s naším novým seriálom „Adventures of a Lifetime“.