* Obrázky na tejto stránke môžu obsahovať príplatkové vybavenie a príslušenstvo za príplatok. Zmeny a chyby vyhradené.

G 310 GS v podobe „Edition 40 Years GS“

G 310 GS v podobe „Edition 40 Years GS“

Už 40 rokov spája BMW GS všestrannosť a nekonečné dobrodružstvo. Tento rok to oslavujeme modelom G 310 GS v edícii „Edition 40 Years GS“. V čierno-žltom vzhľade legendárneho modelu R 100 GS ožíva história GS: spontánny, bezstarostný a s typickou líniou GS. Vďaka Ride by Wire ťa suverénne prevedie mestom a aj za jeho hranice. S ním pôjdeš hravo stále ďalej, zažiješ čistý pôžitok z jazdy už od prvého otočenia plynovej rukoväti – a na každom kilometri pocítiš #SpiritOfGS.

To najlepšie na „Edition 40 Years GS“

K jubileu unikátny dizajn: Vychádza z modelu R 100 GS známeho pod prezývkou „Bumblebee“ a získa si vás čierno-žltým dizajnom. Výrazné dizajnové prvky vytvárajú z legendárneho dizajnu skutočný magnet pre oči a nechajú zažiariť stroj v lesku vyše 40-ročných dejín GS.

+ Čítaj viac
Nápis 40 Years GS vo výraznej žltej
Vidíme žltú výšivku 40 Years GS na zábere zblízka.
Kyvná vidlica, kryt reťaze a opierky nôh v čiernej farbe
Vidíme bočný pohľad na kyvnú vidlicu, kryt reťaze a opierky nôh modelu G 310 GS.
Typická línia GS v čierno-žltom vzhľade
Vidíme bočný pohľad na prednú časť so zaostrením na čierno-žlté lakovanie.
Čierna nádrž a riadidlá
Vidíme detail nádrže a riadidiel modelu G 310 GS šikmo zhora.
Čierny čelný štít
Vidíme bočný pohľad na prednú časť modelu G 310 GS so zaostrením na čierny tónovaný čelný štít.
Blok motora v čiernej
Vidíme celý čierny blok motora s nápisom G 310.
Tapes v nápadnej žltej
Vidíme nápis GS a dizajn Tape na čiernej nádrži.
Čierne ráfiky
Vidíme detail čiernych ráfikov modelu G 310 GS.

G 310 GS – vždy dobrý základ

Zvonku „Edition 40 Years GS“, vnútri celý G 310 GS: S modernými technickými prvkami a pohodlnou ergonómiou GS ťa v pohode dopraví do každého cieľa. Nastaviteľné páčky spojky a brzdy sa teraz ešte lepšie prispôsobia tvojim individuálnym potrebám. Zisti si všetko o všestranných funkciách a variantoch modelu G 310 GS.

+ Čítaj viac

40 rokov pohonu pre dobrodružstvá

Od Afriky po strednú Áziu, od severného pólu po južný: GS bol za 40 rokov na celom svete. Motocykel, ktorý zvládne každý terén a každú cestu – ide odvážne vpred a odvážne vzdoruje živlom. GS je pionierom cestovných enduro.

+ Čítaj viac
1980
uvedenie prvého modelu GS, R 80 G/S
6
Generácia GS s mnohými modelovými variantami
40
rokov jedinečných zážitkov s legendou GS
1,2
vyše 1,2 milióna dodnes vyrobených modelov GS

Už 40 rokov stelesňuje GS spontánnosť, únik zo všednosti – a jedinečnú komunitu, ktorá žije duchom #SpiritOfGS s každým kilometrom. Jej úspešný príbeh začína v r. 1980 v podobe R 80 G/S: Rýchlo sa stane obľúbeným motocyklom pre všetky výzvy na cestách a aj mimo nich.

+ Čítaj viac
Z terénneho športu na cesty

1978 to 1980:

V r. 1978 sa BMW Motorrad s predchodcom prvých GS postaralo o senzáciu: GS 80 vybojovala na šesťdňových majstrovstvách sveta Six Days dve zlaté medaily. Vlastný vývojársky tím ju vyvinul bez oficiálnej zákazky. Avšak tento úspech dá za pravdu inžinierom a mechanikom: Ich motorka sa tak mimo cesty, ako aj na nej postará o poriadny kus radosti z jazdy a prichádza na trh v r. 1980 pod mierne pozmeneným názvom BMW R 80 G/S.

Začína víťazný pochod

1980 to 1987:

V GS sa BMW Motorrad podarilo vytvoriť perfektné spojenie terénneho a cestného motocykla: Nezávisle od povrchu má jazdec svoj stroj v každej situácii pod kontrolou a užíva si aj na dlhých trasách maximálny komfort. Trhákom je celosvetovo po prvýkrát na motocykli použitá jednoramenná kyvná vidlica nazývaná Monolever – zabezpečuje nižšiu hmotnosť a umožňuje rýchlo vymeniť zadné koleso. Motocyklom R 80 G/S zakladá BMW Motorrad segment veľkých pohodlných cestovných enduro – a ovláda ho až dodnes.

GS láka na: väčší zdvihový objem, viac sily

1987 to 1996:

Nový špičkový model R 100 GS stavia na obrovskom zdvihovom objeme – stane sa najvýkonnejším a najrýchlejším enduro motocyklom na trhu. Na zadnom kolese sa dvojitá kĺbová kyvná vidlica Paralever stará o bezproblémové ovládanie v teréne aj na ceste. Pre výrazné čierno-žlté lakovanie sa stane známym pod prezývkou „Bumblebee“. Táto farba je ešte aj dnes pre jej milovníkov skutočným trhákom a zdobí v tomto roku mimoriadne modely „Edície 40 Rokov GS“.

Nová kapitola duálnych motocyklov

1994 to 2003:

GS je na dobrej ceste stať sa ikonou a aj napriek tomu sa stále mení: V r. 1994 sa R 1100 GS objavuje ako prvé enduro so štvorventilovým boxerovým motorom. Je presvedčivé vďaka ľahkej ovládateľnosti v teréne a tým najlepším vlastnostiam na dlhých výjazdoch. V jej stopách pokračuje 1999 R 1150 GS. Vlastnosti motorky na dlhé jazdy sa cieľavedome vyvíjajú ďalej a v r. 2002 sa v podobe R 1150 GS Adventure ešte lepšie prispôsobia potrebám jazdcov na dlhé trate – zrodí sa rad Adventure.

Od jednovalca k dvojvalcu

2000 to 2008:

Veľmi obľúbené a pre začiatočníkov vhodné „Funduro“ modely F 650 a F 650 ST získajú začiatkom nového tisícročia prepracovanú koncepciu motora. Vďaka novému vodou chladenému jednovalcovému agregátu zažijú jazdci 650 GS a F 650 GS Dakar nielen dostatočnú motorizáciu pre každodenné použitie, ale aj typický zážitok z enduro motocykla. V roku 2008 sú potom oba úplne nanovo vyvinuté modely enduro F 650 GS a F 800 GS vybavené kvapalinou chladeným radovým dvojvalcovým motorom. To prináša pravé dobrodružstvo aj do strednej triedy.

Od vzduchom k vodou chladenému boxerovému motoru

2004 to 2017:

V r. 2004 začalo BMW Motorrad vyrábať novú R 1200 GS. Dostáva väčší zdvihový objem, výkon a krútiaci moment, čím sa v každom teréne stáva ešte dynamickejšou – avšak má ešte o 30 kg menšiu hmotnosť. O desať rokov neskôr začína nová éra, inžinieri z BMW Motorrad vybavia R 1200 GS novým vodou chladeným boxerovým motorom – absolútnou novinkou. Okrem toho dostáva táto motorka semi-aktívny podvozok s Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment), čo posunie ovládanie a jazdný komfort na úplne novú úroveň.

GS je ešte silnejšia

Aj v nasledujúcich rokoch pracuje BMW Motorrad ďalej na legende GS. Obľúbená R 1250 GS prichádza s ďalej vyvinutým dvojvalcovými boxerovým motorom. Tento ponúka vďaka variabilnému riadeniu vačkového hriadeľa BMW ShiftCam väčší výkon vo všetkých rozsahoch otáčok a robí z GS ešte väčšieho suveréna. Okrem toho sa neustále ďalej vyvíjajú aj modely strednej triedy F 750 GS a F 850 GS a vďaka väčšiemu zdvihovému objemu a pozmenenému podvozku prinášajú ešte väčšiu radosť z jazdy.

3-ročná záruka.

Stačí nasadnúť a jazdiť, jazdiť a jazdiť. Dáme ti rok záruky naviac.

Teraz poskytujeme na všetky motocykle 3-ročnú záruku.

 

#spiritofgs

Už 40 rokov spája #SpiritOfGS motocyklistov – a šíri ho celá komunita po celom svete. Jednoducho si vyraziť, zažiť nové dobrodružstvá a objaviť neznáme veci – spolu píšeme neustále nové príbehy. Nechaj sa komunitou GS inšpirovať k novým zážitkom. Zaži #SpiritOfGS.

+ Čítaj viac

Zaži dobrodružstvá komunity GS

Vydaj sa na vzrušujúce dobrodružstvá GS s naším novým seriálom „Adventures of a Lifetime“.

+ Čítaj viac

Viac o #SpiritOfGS

spinner