* Obrázky na tejto stránke môžu obsahovať príplatkové vybavenie a príslušenstvo za príplatok. Zmeny a chyby vyhradené.

BMW R nineT Urban G/S vo vyhotovení „Edition 40 Years GS“

Legendárny dizajn

Čierno-žltý dizajn „Edition 40 Years GS“ je poctou legendárnym prvým cestným endurám BMW Motorrad. Najmä modelu R 100 GS. Markantné akcenty výrazne pripomínajú motocykel, ktorý vtedy rýchlo dostal prezývku „Bumblebee“. V prípade dnešného modelu R nineT Urban G/S „Edition 40 Years GS“ dokazujú frézované kryty hlavy valcov Option 719 a žlté ochrany rúk lásku k detailom. Terénne pneumatiky a vysoko umiestnený výfuk Scrambler mu dodávajú ucelený vzhľad. A opticky pripomínajú 40 rokov bohatej histórie GS. 

To najlepšie z „Edition 40 Years GS“

Nezameniteľný dizajn modelu R nineT Urban G/S a legendárne farebné prevedenie „Bumblebee“: jedinečný vzhľad plný histórie a úspechov.

+ Čítaj viac
Nálepka 40 Years GS na nádrži
Vidíme nálepku 40 Years GS na nádrži modelu R nineT Urban G/S.
Čierno-žlté sedadlo s výšivkou GS
Vidíme čierno-žlté sedadlo modelu R nineT Urban G/S.
Kryt hlavy valcov Option 719
Vidíme kryt hlavy valcov modelu R nineT Urban G/S.
Nápis 1200 cc na nádrži
Vidíme nápis 1200 cc na nádrži modelu R nineT Urban G/S.
Čelný štít s logom GS
Vidíme čelný štít modelu R nineT Urban G/S vrátane loga GS.
Výfuk
Vidíme vysoko položený výfuk modelu R nineT Urban G/S.
Zlatý ráfik
Vidíme zlaté ráfiky modelu R nineT Urban G/S.
Žltá ochrana rúk
Vidíme žltú ochranu rúk modelu R nineT Urban G/S.

R nineT Urban G/S – fascinujúci základ

R nineT Urban G/S – fascinujúci základ

Model R nineT Urban G/S nadchýna. Jeho nezameniteľný vzhľad, moderný motor s protiľahlými valcami, geometria a vyvážené jazdné vlastnosti sľubujú čistú radosť z jazdy. A vďaka početným možnostiam individualizácie si ho môžeš prispôsobiť úplne podľa svojich predstáv. Pritom budeš so svojím motocyklom v meste jazdiť rovnako suverénne ako na spontánnych výletoch po štrku a kameňoch mimo asfaltu. Meno je znamenie: R nineT Urban G/S.

+ Čítaj viac

40 rokov pohonu pre dobrodružstvá

Optická predloha modelu R nineT Urban G/S: GS bol za 40 rokov skoro všade na svete. Od Afriky po strednú Áziu: Motocykel, ktorý zvládne každý terén a každú cestu – ide odvážne vpred a odvážne vzdoruje živlom. GS je pionierom cestných enduro.

+ Čítaj viac
1980
uvedenie prvého modelu GS, R 80 G/S
6
generácia GS s mnohými modelovými variantami
40
rokov jedinečných zážitkov s legendou GS
1,2
vyše 1,2 milióna dodnes vyrobených modelov GS
Vzduchom/olejom chladený dvojvalcový štvortaktný motor s protiľahlými valcami

GS je už 40 rokov symbolom dobrodružstva, zvedavosti objavovať neznáme a komunity, ktorá žije #SpiritOfGS na každom kilometri. Jeho úspešný príbeh začína v roku 1980 v podobe R 80 G/S: Rýchlo sa stane obľúbeným motocyklom pre všetky výzvy na cestách, ale aj mimo nich.

+ Čítaj viac
Z terénneho športu na cesty

1978 až 1980:


V r. 1978 sa BMW Motorrad s predchodcom prvých GS postaralo o senzáciu: Motocykel GS 80 vybojoval na šesťdňových majstrovstvách sveta Six Days dve zlaté medaily. Vlastný vývojársky tím ho vyvinul bez oficiálnej zákazky. Tento úspech však dáva za pravdu inžinierom a mechanikom: Ich motocykel sa tak mimo cesty, ako aj na nej postará o poriadny kus radosti z jazdy a prichádza na trh v r. 1980 pod mierne pozmeneným názvom BMW R 80 G/S.

Začína víťazný pochod

1980 až 1987: 

V GS sa BMW Motorrad podarilo vytvoriť perfektné spojenie terénneho a cestného motocykla: Nezávisle od povrchu má jazdec svoj stroj v každej situácii pod kontrolou a užíva si aj na dlhých trasách maximálny komfort. Trhákom je celosvetovo po prvýkrát na motocykli použitá jednoramenná kyvná vidlica nazývaná Monolever – zabezpečuje nižšiu hmotnosť a umožňuje rýchlo vymeniť zadné koleso. Motocyklom R 80 G/S zakladá BMW Motorrad segment veľkých pohodlných cestných enduro – a ovláda ho až dodnes.

GS láka na: väčší zdvihový objem, viac sily

1987 až 1996:


Nový špičkový model R 100 GS stavia na obrovskom zdvihovom objeme – stane sa najvýkonnejším a najrýchlejším enduro motocyklom na trhu. Na zadnom kolese sa dvojitá kĺbová kyvná vidlica Paralever stará o bezproblémové ovládanie v teréne aj na ceste. Pre výrazné čierno-žlté lakovanie sa stane známym pod prezývkou „Bumblebee“. Táto farba je ešte aj dnes pre jeho milovníkov skutočným trhákom a zdobí v tomto roku špeciálne modely „Edition 40 Years GS“.

Nová kapitola cestných enduro

1994 až 2003:


GS je na dobrej ceste stať sa ikonou a aj napriek tomu sa stále mení: V r. 1994 sa R 1100 GS objavuje ako prvé enduro so štvorventilovým boxerovým motorom. Je presvedčivé vďaka ľahkej ovládateľnosti v teréne a tým najlepším vlastnostiam na dlhých výjazdoch. V jeho stopách pokračuje 1999 R 1150 GS. Vlastnosti motocykla na dlhé jazdy sa cieľavedome vyvíjajú ďalej a v r. 2002 sa v podobe R 1150 GS Adventure ešte lepšie prispôsobia potrebám jazdcov na dlhé trate – zrodí sa rad Adventure.

Od jednovalca k dvojvalcu

2000 až 2008: 

Veľmi obľúbené a pre začiatočníkov vhodné „Funduro“ modely F 650 a F 650 ST získajú začiatkom nového tisícročia prepracovanú koncepciu motora. Vďaka novému vodou chladenému jednovalcovému agregátu zažijú jazdci 650 GS a F 650 GS Dakar nielen dostatočnú motorizáciu pre každodenné použitie, ale aj typický zážitok z enduro motocykla. V r. 2008 sú potom oba úplne nanovo vyvinuté modely enduro F 650 GS a F 800 GS vybavené kvapalinou chladeným radovým dvojvalcovým motorom. To prináša pravé dobrodružstvo aj do strednej triedy.

Od vzduchom k vodou chladenému motoru s protiľahlými valcami (boxeru)

2004 až 2017:

V r. 2004 začalo BMW Motorrad vyrábať nový model R 1200 GS. Dostáva väčší zdvihový objem, výkon a krútiaci moment, čím sa v každom teréne stáva ešte dynamickejším – má však ešte o 30 kg menšiu hmotnosť. O desať rokov neskôr začína nová éra, inžinieri z BMW Motorrad vybavia R 1200 GS novým vodou chladeným boxerovým motorom – absolútnou novinkou. Okrem toho dostáva tento motocykel semi-aktívny podvozok s Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment), čo posunie ovládanie a jazdný komfort na úplne novú úroveň.

GS je ešte silnejší

Aj v nasledujúcich rokoch pracuje BMW Motorrad ďalej na legende GS. Obľúbený model R 1250 GS prichádza s ďalej vyvinutým dvojvalcovými boxerovým motorom. Ten ponúka vďaka variabilnému riadeniu vačkového hriadeľa BMW ShiftCam väčší výkon vo všetkých rozsahoch otáčok a robí z GS ešte väčšieho suveréna. Okrem toho sa neustále ďalej vyvíjajú aj modely strednej triedy F 750 GS a F 850 GS a vďaka väčšiemu zdvihovému objemu a pozmenenému podvozku prinášajú ešte väčšiu radosť z jazdy.

3-ročná záruka

Stačí nasadnúť a jazdiť, jazdiť a jazdiť. Dáme ti rok záruky naviac.

Teraz poskytujeme na všetky motocykle 3-ročnú záruku.

 

#SpiritOfGS

Už 40 rokov spája #SpiritOfGS motocyklistov – a šíri ho celá komunita po celom svete. Jednoducho si vyraziť, zažiť nové dobrodružstvá a objaviť neznáme veci – spolu píšeme neustále nové príbehy. Nechaj sa komunitou GS inšpirovať k novým zážitkom. Zaži #SpiritOfGS.

+ Čítaj viac

Zaži dobrodružstvá komunity GS

Vydaj sa na vzrušujúce dobrodružstvá GS s naším novým seriálom „Adventures of a Lifetime“.

+ Čítaj viac

Viac o #SpiritOfGS

spinner