Jazdné režimy.
Zmena jazdného režimu stlačením tlačidla.
Spoločnosť BMW Motorrad prvýkrát ponúka pri modeli R 1200 GS ako továrensky inštalované voliteľné príslušenstvo päť rôznych jazdných režimov, akými sú „cesta“, „mokrá vozovka“ alebo „terén“. Ide o tri rôzne nastavenia elektronickej regulácie plynu, tri rôzne nastavenia ABS a štyri nastavenia ASC. Možno ich zvoliť stlačením tlačidla „Režim“ na pravom riadidle. Zostane aktivované, pokiaľ nebude zvolený požadovaný jazdný režim na displeji prístrojovej dosky. Pokiaľ potiahnete páčku spojky vo chvíli, keď bude uzavretá rukoväť plynu a súčasne pretočíte otočnú rukoväť plynu na voľnobežné otáčky, vaša požiadavka sa počas jazdy potvrdí a dôjde k prepnutiu režimu. Po opätovnom naštartovaní motocyklu nabehne vždy posledné zvolené nastavenie.
Toto voliteľné príslušenstvo zahŕňa ASC (automatické riadenie stability) so špeciálnou konfiguráciou Enduro pre režimy Enduro a Enduro Pro. Rovnako zahŕňa špeciálnu enduro konfiguráciu pre štandardné ABS od BMW Motorrad, ktorá sa používa aj v režimoch Enduro a Enduro Pro. Voliteľne dostupné dynamické ESA bolo rovnako integrované do tohto „režimového prostredia“. Nastavenie sa optimálne prispôsobí jazdnému režimu (pozri časť Odpruženie).
Pri jazde na mokrej vozovke a v podmienkach s náročnou priľnavosťou odbremeňujú jazdca. V režime „Rain“ upravujú vlastnosti mäkkého ovládania a reakcie, pričom sa naďalej zachováva úplný krútiaci moment aj výkonový potenciál. Elektronický riadiací systém ASC (automatické riadenie stability) reaguje rýchlejšie než v režime „Road“. Ak je stroj GS vybavený voliteľným príslušenstvom dynamického ESA, nastaví sa podľa podmienok mäkké tlmenie predných a zadných pružinových jednotiek.
V režime „Road“ sú riadiace systémy nastavené tak, aby sa dosiahol optimálny výkon na suchej vozovke. Tento režim zaisťuje spontánnu a lineárno odozvu škrtiacej klapky a kombinuje efektívnu hladkú ovládateľnosť s homogénnym nárastom krútiaceho momentu.
„Dynamický“ režim umožňuje novému BMW R 1200 GS predviesť na cesta svoj športový temperament. Ešte spontánnejšia a bezprostrednejšia odozva škrtiacej klapky, obmedzené zásahy systému ASC a rigidné tlmenie v prípade voliteľného príslušenstva „Dynamic ESA“ umožňujú využitie celého potenciálu motocykla.
V režime „Enduro“ prejavuje R 1200 GS najlepšie stránky svojich terénnych jazdných vlastností. Jemná reakcia škrtiacej klapky, obmedzený zásah do riadenia zo strany systému Enduro ASC, optimálne rozloženie brzdných síl a ideálne riadiace vlastnosti ABS spoločne s dynamickým ESA s vysokou trakciou (doplnkové) z tejto motorky urobia vhodnú voľbu pre nové Enduro prostredia. Výsledkom je, že dokonca aj jazdci s malými skúsenosťami v oblasti Endura v teréne budú schopní rýchlo zvládnuť nový model R 1200 GS a zažijú tak radosť z jazdy. Režim je optimalizovaný na použitie štandardných pneumatík.
Pre ambiciózneho jazdca Endura ponúka BMW Motorrad režim „Enduro Pro“. Tento jazdný režim s vlastnosťami spontánnej reakcie motora je určený na použitie s pneumatikami s výstupkami. Súčasne platí, že funkcia ABS na zadnom kolese sa deaktivuje, pokiaľ je spustená páka nohovej brzdy. Dynamické ESA sa riadi podľa trakcie a optimálnych výkonových vlastností. ASC je prispôsobené na profesionálne využitie pri Endure, pričom umožňuje výrazne väčší sklz. S touto konfiguráciou môže nový model BMW R 1200 GS preukázať svoju športovú povahu aj v teréne, čo skúseným jazdcom Endura otvára úplne nový svet a zároveň im umožňuje využiť vynikajúce ovládanie motorky.
+ Čítaj viac