Adaptívny svetlomet.
Jednotka stretávacích svetiel, ktorá je osadená v štandardnej verzii v hlavnom svetlomete pozostáva z pohyblivého xenonového projekčného modulu osadeného v strede s reflexným zrkadlom. Snímače výšky jazdy na zavesenie predného a zadného kolesa poskytujú údaje pre priebežné nastavenie výšky svetlometov. Vďaka vyrovnanej rozteči svetlo vždy osvetľuje optimálnu vopred zvolenú oblasť nezávisle od jazdných podmienok a podmienok zaťaženia pri rovnej jazde.
Voliteľné príslušenstvo adaptívnych svetlometov zahŕňa aj servomotor, vďaka je štandardné spätné zrkadlo možno použiť ako otočné zrkadlo. Zrkadlo sa následne otáča okolo osi v závislosti od naklonenia, čím kompenzuje uhol náklonu vozidla. To umožňuje, aby aj svetlomet kompenzoval polohu nákladu a kompenzáciu rozteči. Obidva pohyby sa prekrývajú, vďaka čomu bude svetlo svietiť do zákruty. To má za následok značné zlepšenie viditeľnosti v zákrutách, čím sa výrazne zvýši aktívna jazdná bezpečnosť.
Sklon vozidla určuje centrálne umiestnený snímač uhlovej rýchlosti Tieto informácie sú rozvádzané CAN zbernicou a používajú sa aj pre štandardné dynamické riadenie trakcie (DTC). Tu používané komplexné algoritmy boli vyvinuté výhradne spoločnosťou BMW Motorrad a v súčasnosti sú jediné svojho druhu.
+ Čítaj viac