Poznámka: Všetky motocykle sú dodávané so zákonom stanovenou výbavou (napr. svetlomet podľa normy Euro 4). Motocykle na obrázkoch a videách na tejto stránke sa od tohoto môžu odlišovať.

BMW S 1000 RR.

SUPERBIKE SUPERLATÍVOV.

Výkon 152 kW (207 k) ťa bude nekompromisne poháňať k prekonávaniu limitov a k hľadaniu ideálnej stopy. Tvoju motorku RR poháňa smerom vpred neskrotná sila – s maximálnym krútiacim momentom 113 Nm pri 11 000 ot./min a krivkou krútiaceho momentu minimálne 100 Nm v rozsahu otáčok od 5 500 do 14 500 [ot./min]. Desať rokov po tom, ako prvá generácia modelu RR očarila svet motoriek, ohlasujeme teraz príchod novej úrovne výkonu. Pritom sme prepracovali takmer každý komponent modelu RR – od prednej až po zadnú časť. Výsledok: nižšia hmotnosť a citeľne vyššie hodnoty výkonu. Si pripravený na vedúcu pozíciu a na víťazstvo? RR čaká na teba.

DIZAJN RR

Vyber si svoju farbu.

Prispôsob svoju novú motorku RR tvojim preferenciám a potrebám: môžeš si vybrať medzi lakovaním Motorsport a lakovaním vo farbe pretekárska červená Racing red.

Motorsport

Pretekárska tradícia zaväzuje. S lakovaním Motorsport už z diaľky signalizuješ: Prichádza výkonná mašina plná športovosti, agility a dynamiky.

Pretekárska červená Racing red

V prípade nápadnej červenej farby každý rozpozná nasledovné: Tento superbike má pretekárske gény a je pripravený zmerať si sily s každým protivníkom.

3-ročná záruka.

Stačí nasadnúť a jazdiť, jazdiť a jazdiť. Dáme ti rok záruky naviac. 

Teraz poskytujeme na všetky motocykle 3-ročnú záruku. 

Navrhnuté pre vedúcu pozíciu.

Ten, kto ju zbadá, si hneď uvedomí: Máme tu maximálny výkon stelesnený motorkou. Každý diel motorky RR bol navrhnutý tak, aby z nej bolo možné vyťažiť maximum. Už vďaka samotnému usporiadaniu rámu vrátane novej technológie podvozka je motorka RR ľahšia a ešte presnejšia. K tomu sa pridáva ergonomicky zdokonalená poloha sedenia, ktorá vďaka zmenenému dizajnu rámu a kapotáže nemá konkurenciu. Sériové LED svetlomety jej dodávajú absolútne dynamický a agresívny vzhľad. Predné smerovky sa presunuli z kapotáže do spätných zrkadiel, čo nielenže vyzerá esteticky, ale zaisťuje aj lepšiu viditeľnosť. Pri pohľade zozadu dominuje RR v otázke dizajnu a funkčnosti: Heslom je v tomto prípade „All-in-one“. Držiak evidenčného čísla teraz okrem osvetlenia evidenčného čísla zahŕňa aj LED smerovky spolu s koncovým a brzdovým svetlom.

+ Čítaj viac

Pripravená pre pretekársku trať.

Keď ide o top výkon, je RR tvojím dokonalým partnerom. A to nielen na ceste, ale aj na pretekárskej trati. Niekoľkými krokmi ľahko odmontuješ spätné zrkadlá a držiak evidenčného čísla, vďaka čomu sa tvoj stroj premení na pretekársku motorku.

Voliteľne dostupný balík M premení tvoju motorku RR na neprekonateľný pretekársky stroj. V tomto prípade sa hmotnosť zníži o ďalších približne 3,5 kg na 193,5 kg. Okrem lakovania Motorsport, karbónových kolies M, akumulátora M, sedadla M, vyššej zadnej časti M a otočného bodu výkyvného ramena M dostaneš jazdné režimy Pro s nakonfigurovateľnými jazdnými režimami Race Pro 1-3 a elektronické asistenčné systémy, ako napríklad DTC +/-Shift, ABS-Settings, Enginemappings, Wheelie a Slide Control a mnoho ďalšieho.

+ Čítaj viac

ŠTVORVALCOVÝ RADOVÝ MOTOR

152
kW (207 k)
pri 13 500 ot./min
100
Nm (min.)
od 5 500 do 14 500 ot./min
193,5
kg
DIN pohotovostná hmotnosť, vážená s balíkom M
14.600
ot./min
maximálny počet otáčok
Vodou/olejom chladený štvorvalcový štvortaktný radový motor

Štyri valce a bezkonkurenčný výkon.

Štyri valce a bezkonkurenčný výkon.

Hnacím agregátom nového modelu RR je kompletne novo vyvinutý štvorvalcový motor. Pritom nedošlo len k zvýšeniu maximálneho výkonu na 152 kW (207 k) pri 13 500 ot./min, ale aj k optimalizácii priebehu krútiaceho momentu. A to všetko vďaka novej technológii BMW ShiftCam, ktorá prostredníctvom hriadeľa so spínacou vačkou volí takú dobu otvárania ventilov a taký zdvih ventilov, že už pri nízkych a stredných otáčkach je k dispozícii citeľný vyšší krútiaci moment a výkon.

Popritom boli pre optimalizáciu hmotnosti, montážneho priestoru a dizajnu prispôsobené aj mnohé ďalšie komponenty. Patria k nim okrem iného nový koncept pohonu vačkového hriadeľa, duté titánové sacie ventily a vylepšená viackotúčová anti-hopping spojka v olejovom kúpeli so samočinným posilňovaním (-20N). Motor je užší a jeho hmotnosť je nižšia o 4 kg, čo zlepšuje nielen ovládateľnosť, ale aj ergonómiu. To zistíš hneď pri prvom skúšobnom nasadnutí na túto motorku.

+ Čítaj viac

Vychutnaj si zvuk RR

To najlepšie z RR

Zadná časť
Dynamic Damping Control (DDC) novej generácie
6.5" TFT displej
Viacúčelový ovládač
Karbónové kolesá M
LED svetlá
Sedadlo M
Výkyvné rameno
Prehľad najdôležitejších technických prvkov.
  • Zbadáš to okamžite už pri prvom zrýchlení: Táto motorka už v dolných a stredných otáčkach ohromuje svojím vynikajúcim priebehom krútiaceho momentu. Dôvodom je najmä technológia BMW ShiftCam. Sacie ventily sú prostredníctvom hriadeľa so spínacou vačkou riadené podľa potreby. Doba otvárania ventilov a zdvih ventilov sú prispôsobované v závislosti od počtu otáčok – a zaručujú tak najlepší výkon pre teba a tvoju RR.

  • Model RR disponuje systémami ABS a ABS Pro, v závislosti od tvojho jazdného režimu Rain, Road, Dynamic Race alebo Race Pro-1-3. Vďaka tomu môžeš rozhodovať, či má tvoja motorka jazdiť s maximálnou stabilitou alebo s maximálnym možným výkonom.

  • Či na ceste alebo na pretekárskej trati: táto funkcia je nepostrádateľná. Pretože so sériovým asistentom radenia Pro s funkciou Blipper môžeš preraďovať nahor a nadol bez stlačenia spojky. Vďaka tomu sa môžeš naplno koncentrovať na trať. Súčasne boli znížené aj vplyvy zmeny zaťaženia na podvozok a zadné koleso. Výsledok: Na cestách si rýchlejší, stabilnejší a s ešte vyšším výkonom a väčšou radosťou z jazdy.

  • Model RR je voliteľne vybavený novou generáciou dynamického riadenia tlmenia (DDC). Elektronický ventil je teraz umiestnený paralelne vzhľadom na mechanický ventil. Cez toto obtokové vedenie sa tlmenie v prípade potreby zníži resp. zvýši v priebehu 10 ms. Po ceste alebo pretekárskej trati tak môžeš vždy jazdiť s optimálnym tlmením. Pružinovú bázu možno nastaviť manuálne.

  • Sériové LED svetlomety dodávajú motorke RR jej nový nezameniteľný športovo-agresívny vzhľad. To platí nielen pre predné svetlomety, ktoré boli v prípade nového modelu RR presunuté z kapotáže do spätného zrkadla, ale aj pre zadnú časť, v ktorej sú smerovky, brzdové svetlo a koncové svetlo zlúčené v jednom konštrukčnom dieli.

  • Meradlo v segmente motoriek typu superbike: TFT displej na modeli RR. S 6,5 palcami si zachováš prehľad. Pritom si môžeš vybrať medzi obrazovkou Pure Ride redukovanou na to najdôležitejšie alebo tromi obrazovkami Core Ride obsahujúcimi ďalšie dôležité informácie. Všetko pod kontrolou pomocou viacúčelového ovládača: Jednoducho prejdi menu tvojho 6,5“ TFT displeja a dostaneš sa k rozmanitým funkciám a nastaveniam – všetko bez toho, aby tvoje ruky opustili riadidlá. Vďaka tomu si zachováš úplnú kontrolu.

  • Nový model RR je teraz s hmotnosťou 197 kg nielen výrazne ľahší, ale okrem toho disponuje aj dokonalou ergonómiou. Boli vykonané zmeny v oblasti rámu, nádrže, sedadla, zadnej časti a na stúpadlách, ktoré umožňujú viac opory, voľnosti pohybu, spätnej väzby a lepšie zovretie motorky kolenami jazdca.

    Kombinácia prefrézovaných stúpadiel a novej ergonómie riadidiel so sedadlom M ti teraz okrem ešte lepšej spätnej väzby ponúka menej únavnú jazdu a umožňuje ti dlhšie jazdiť koncentrovane a dosahovať kratšie časy na kolo.

  • Nový model RR je vybavený hliníkovým zosilneným kyvným ramenom a ponúka ti – ako je to už známe z pretekárskeho športu – lepšie rozdelenie sily a menej výraznú reakciu podvozka pri zrýchľovaní. To šetrí pneumatiky. Sériová pružiaca jednotka nového modelu RR sa teraz nachádza ďalej od motora, vďaka čomu je menej vystavená nadmernému teplu. Okrem toho bol zabudovaný aj väčší piest tlmiča. Výsledok: konštantné hodnoty tlmenia vo všetkých jazdných situáciách.

  • Už pri sériovo vyrábanom sedadle je to hneď vidieť: V tomto prípade bola pozornosť venovaná dokonalej spätnej väzbe. To popri voľnosti pohybu pri jazde umožňuje aj optimálny kontakt s motorkou. Štandardná výška sedadla je 824 mm a dĺžka oblúka medzi rozkročenými nohami dosahuje hodnotu 1 829 mm.
    Popri sériovom sedadle je pre nový model RR k dispozícii aj voliteľné sedadlo M. Jeho protišmykový poťah a tvrdšia pena šetria sily pri zrýchľovaní alebo prudkých brzdeniach a motorke navyše dodávajú viac stability. Sedadlo M je súčasťou balíka M. V rámci špeciálneho príslušenstva je dostupné v troch výškach sedadla (814 mm, 824 mm a 849 mm).

  • Takto rýchlo zmeníš svoju motorku RR z cestného na pretekársky stroj: Na jednotke držiaka evidenčného čísla je zároveň namontované aj koncové svetlo integrované v LED smerovkách a svetlo pre osvetlenie evidenčného čísla. Z toho vyplýva veľká výhoda: Pomocou len niekoľkých krokov odmontuješ držiak evidenčného čísla vrátane osvetlenia a budeš tak v športovo rekordnom čase pripravený na pretekársku trať.

  • Štandardne sú v prípade modelu RR k dispozícii štyri jazdné režimy: RAIN, ROAD, DYNAMIC a RACE. Všetky štyri sú dokonale prispôsobené príslušným podmienkam a zaisťujú – podľa želania – vyšší výkon alebo vyššiu stabilitu a bezpečnosť. V prípade špeciálnej výbavy "Jazdné režimy Pro" si na svoje prídu najmä jazdci na pretekárskych tratiach. Režimy RACE Pro 1, RACE Pro 2 a RACE Pro 3 obsiahnuté v tejto výbave možno individuálne prispôsobiť v oblasti Engine, Engine Brake, kontrola trakcie (DTC), Wheelie Control (DTC), ABS a ABS Pro – aby si na každej pretekárskej trati mohol dosahovať najlepší možný výkon.

Technika stvorená pre maximálny výkon v každej jazdnej situácii.

Motorka RR sa síce z technického hľadiska vznáša vo výšinách, no priľnavosťou je zároveň pevne na zemi: Štyri sériové jazdné režimy RAIN, ROAD, DYNAMIC a RACE pokrývajú už mnohé jazdné štýly pri najrôznejších podmienkach. Svet pretekárskych tratí sa ti otvára pomocou špeciálnej výbavy "Jazdné režimy Pro", ktorá zahŕňa tri prídavné režimy RACE PRO 1, RACE PRO 2 a RACE PRO 3, a obsahuje aj prvky Launch Control, Pitlane Limiter, HSC Pro (Hill Start Control Pro) a DBC (Dynamic Brake Control). Pomocou viacúčelového ovládača môžeš prostredníctvom plnofarebného 6,5" TFT displeja konfigurovať nasledujúce nastavenia: odozvu plynu vrátane charakteristiky motora, motorový brzdový moment, kontrolu trakcie (DTC) vrátane Wheelie Control, ABS a dynamické riadenie tlmenia (Dynamic Damping Control - DDC). Počas jazdy môžeš pomocou tlačidla prispôsobiť nastavenia prostredníctvom DTC +/- Shift. Vďaka najnovšej 6-osovej senzorike a predradenej regulácii momentu pracuje systém DTC mimoriadne jemne a výkonne. K zásahu pritom dochádza v závislosti od zaradeného prevodového stupňa, rýchlosti a náklonu.

Prostredníctvom DTC ďalšej generácie získaš efektívnejšiu, výkonnejšiu a bezpečnejšiu kontrolu trakcie a tým aj lepší pohon vpred.

+ Čítaj viac

Vyššia stabilita a lepšie rozloženie sily.

Vyššia stabilita a lepšie rozloženie sily.

Nový model RR ako jediný sériový superbike s povolením pre jazdenie po bežných cestách disponuje hliníkovou zosilnenou kyvnou vidlicou, ktorá bola doteraz známa len vo svete pretekárskeho športu. Zníženie hmotnosti o 0,3 kg spôsobuje značnú redukciu neodpruženej hmotnosti a výrazne slabšiu reakciu podvozka pri zrýchľovaní. Tlmič odpruženia s nastaviteľným rozťahovaním, stláčaním a mierou pruženia je navyše zabudovaný ďalej od motora, vďaka čomu je menej vystavený nadmernému teplu. To so sebou prináša výrazné výhody pre tlmič. Vďaka zmene prevodu pružiacej jednotky z 1,9:1 na 1,65:1 a väčšiemu piestu tlmiča bolo možné zvoliť nižšiu tuhosť pružiny. Táto minimalizácia trenia zvyšuje komfort a výkon, pretože zvyšovanie sily prebieha rýchlo a presne. Celý systém je tak výrazne šetrnejší k pneumatikám.

+ Čítaj viac

Dokonalé tlmenie na každom povrchu.

Dokonalé tlmenie na každom povrchu.

V prípade špeciálnej výbavy "Dynamické riadenie tlmenia" (Dynamic Damping Control - DDC) boli nanovo vyvinuté tak regulačná filozofia elektronického podvozka, ako aj mechanický podiel tlmenia. Nezáleží na tom, či sa pohybujete po bežnej ceste alebo po pretekárskej trati – elektronický ventil v závislosti od jazdného režimu a účelu použitia vždy poskytne maximálne tlmenie. Tento ventil je teraz umiestnený paralelne vzhľadom na mechanický ventil. Cez toto obtokové vedenie sa tlmenie v prípade potreby zníži resp. zvýši v priebehu 10 ms. Plávajúco nanovo anodizovaná piestnica reaguje mimoriadne citlivo. V prípade potreby môžu navyše špecialisti na podvozky prispôsobiť tenké oceľové podložky navrstvené do tvaru pyramídy (tzv. shim kit).

Pomocou snímača lineárnej dráhy pri DDC ovláda aj vidlica. Tlmenie je v tomto prípade regulované globálne a z hľadiska rozťahovania a stláčania. Pružinu možno manuálne obmieňať podľa potreby.

+ Čítaj viac

Údaje a vybavenie

Výkon, ktorý je vidieť.

Motorka RR sa nebojí žiadnej výzvy. To dokazuje nielen jej športový dizajn, ale aj technika, ktorá sa v nej ukrýva.

Údaje a vybavenie

PRÍŤAŽLIVO ŠPORTOVÁ

Kombinéza ProRace.

ProRace je pretekárska kombinéza, ktorá sa dokonale hodí k motorke RR. S maximálnou voľnosťou pohybu a bezpečnostnými prvkami, ktoré potrebuješ pri pretekaní. Vytvor si ProRace kombinézu na mieru pomocou konfigurátora.

Neprehliadnuteľné na cestách

Ďalšie modely