Základný princíp systému krčnej podpery spoločnosti BMW Motorrad je jednoduchý. Ide o udržanie hlavy pri náraze, čím sa predíde tomu, aby sa dostala do nebezpečného extrémneho uhla. Vďaka zvláštnemu dizajnu systému krčnej podpery spoločnosti BMW Motorrad sa toho dosahuje štyrmi spôsobmi: materiálom absorbujúcim nárazy na povrchu a operných plochách tela, veľkou pružnosťou jednotlivých súčastí, riadeným pritláčaním pohyblivých častí, ktorých povrch je odolný voči treniu, a ktorý tak pri extrémnych nárazoch rozptýli energiu v podobe regulovaných prasklín.
Vysoká účinnosť systému je daná skutočnosťou, že vzorce pôsobenia sily typickej pre nehody spôsobujúcich zranenia prechádza priamo z hlavy do hornej časti tela. Tým sa uvoľňuje zaťaženie jednotlivých segmentov krčnej chrbtice.
Vďaka použitiu ľahkých materiálov vysokej kvality, akými sú uhlík a kevlar, je systém podpery ľahký, a teda aj pohodlný na nosenie. Voľnosť pohybu hlavy je mierne obmedzená po všetkých stranách, čím sa zabráni nebezpečnému preťažovaniu. Všetky potrebné pohybové osi a pohľadové uhly, ktoré sú zásadné pre pôžitok z jazdy, zostávajú neobmedzené. Jazdec se tomuto systému rýchlo prispôsobí a pri jazde ho nijako neruší. Aj na dlhších výletoch a vo vysokých rýchlostiach alebo pri náročnej jazde v teréne systém krčnej podpery BMW Motorrad len sotva ucítiš a nepocítiš žiadnu záťaž.
Systém krčnej podpery BMW Motorrad možno nosiť priamo na alebo pod bežnou motocyklistickou bundou. Pozostáva z prednej a zadnej časti, ktoré spájajú dve spony. Tieto masívne, no jednoducho použiteľné spony umožňujú rýchle uvoľnenie alebo zapnutie systému pohybom sprava doľava alebo naopak. Mechanizmus spony umožňuje jeho jednoduché použitie jednou rukou.