Pretekárske ABS od spoločnosti BMW Motorrad je nanovo vyvinutý systém, ktorý je opäť o niečo ľahší než predošlé čiastočne integrované systémy. Vďaka riadiacemu modulu s hmotnosťou iba 1,5 kg a celkovou hmotnosťou iba 2,5 kg má vynikajúce predpoklady na použitie v superšportových motocykloch. Tento systém je pôsobivý nie len svojou hmotnosťou, ale aj vylepšenou odozvou.
Umožňujú to celkom štyri snímače tlaku, ktoré sú dokonale vyladené medzi sebou aj vo vzťahu s celým systémom. V spojení s veľmi komplikovanou detekciou zdvíhania zadných kolies to umožňuje systému rozlišovať medzi nerovným povrchom a zablokovaním zadného kolesa lepšie než u predchádzajúceho systému. Pri použití páky ručnej brzdy sa spustí predná dvojitá kotúčová brzda, pričom na brzdu zadného kolesa pritom pôsobí len mierny brzdný tlak. Pri použití páky nožnej brzdy sa aktivuje iba brzda zadného kolesa. V jazdných režimoch „Race“ a „Slick“ nezasahuje detekcia zdvíhania zadného kolesa do brzdných požiadaviek jazdca. Režim „Slick“ umožňuje pokročilým jazdcom vykonávať tzv. driftovací brzdný manéver, bez toho, aby sme sa museli vzdať výhod ABS predného kolesa.
Použitie štvrtého snímača tlaku v obvode predného kolesa umožňuje citlivejšiu reguláciu brzdného tlaku predných kolies, než tomu bolo pri predchádzajúcom modeli BMW Integral ABS II, pretože skutočné hodnoty tlaku v obvodoch riadenia a v obvodoch kolies možno porovnávať. Vďaka tomu možno to možno učiniť aj bez škrtiacich otvorov, čo vedie k vzniku optimálneho tlakového bodu a dokonalej ovládateľnosti. V prípade špeciálnych požiadaviek možno pretekárske ABS BMW Motorrad samostatne vypnúť.
Aj keď nový systém (rovnako ako ktorýkoľvek iný systém ABS ) nedokáže posúvať fyzické hranice, poskytuje nové pretekárske ABS od BMW Motorrad cennú podporu a predstavuje obrovský prínos v oblasti bezpečnosti jazdca.
+ Čítaj viac

Ešte podrobnejší pohľad na technológiu