Systém „paralever“ kombinuje funkciu zadného závesu a prínosu energie, značne eliminuje sily vyvolané pohonom kardanového hriadeľa, ktoré inak spôsobujú stuhnutie závesu počas akcelerácie. Tento vzostupný moment (známy aj ako efekt „gumovej kravy“) je účinne kompenzovaný - bežné otočné rameno by muselo mať dĺžku cez 1,4 m. Tento systém v podstate predstavuje rovnobežnú momentovú vzperu medzi zadným ozubený kolieskom a rámom.
V systéme „paralever“ použitom pri súčasnom protiľahlom dvojvalci a strojoch generácie K je táto vzpera pripojená kĺbom nad výkyvným ramenom. Jednou z výhod tejto konštrukcie je výrazne väčšia svetlá výška v oblasti zadných kolies.
Kryt z ľahkej zliatiny prevodovky zadného kolesa je prepojený kĺbom k výkyvnému ramenu jednoramenného systému „paralever“, ktorý je rovnako vyrobený z ľahkej zliatiny. Toto rameno pridŕža kardanovaný hriadeľ. Ďalší univerzálny kardanový kĺb nachádzajúci sa v bode otáčania tohto spojenia slúži na prenášanie energie na prevod zadného kolesa, ktorého kryt je upevnený na ráme pomocou prednej výkyvnej vidlice. Kardanový hriadeľ je k výstupnému hriadeľu prevodovky tiež pripojený prostredníctvom univerzálneho spojenia.
Kinematika paralever je navrhnutá tak, aby nedochádzalo k zmene dĺžky, čo znamená, že nie je nutný žiadny posúvací diel. Do kardanového hriadeľa bol pre väčšie pohodlie integrovaný torzovitý tlmič vibrácií. Na otočnom bode rámu - ako na ráme z ľahkej zliatiny u modelov K, tak aj na oceľovom šasi priotiľahlého dvojvalcového motora je výkyvné rameno paralever uložené na bezúdržbových nastaviteľných valcových ložiskách. V závislosti od typu motocyklu je krútiaci moment pohonu prenášaný pomocou valcového obloženia. Väčšie ozubené koliesk - známe aj ako korunkové koliesko - je uložené v drážkovanom guľôčkovom ložisku an vnútornej strane v jadre valčeka. Celé hnacie ústrojenstvo je podporované rámom pomocou centrálnej vzpery závesu, ktorá je usadená na ramene systému „paralever“. Predpísané výmeny oleja sa vykonávajú len ako súčasť pravidelných prehliadok.
Spolu s optimalizovanou hmotnosťou výkyvného ramena a veľkým 50 mm vývrtom v nápravovej trubici krytu pohonu to má za následok výrazné zníženia nezavesených objemov na zadnom kolese. Podvozok preto reaguje rýchlejšie a citlivejšie na nerovnosti. Vývrt v nápravovej trubici tiež zabezpečuje účinné odvádzanie tepla z puzdra zadnej nápravy.
+ Čítaj viac

Ešte podrobnejší pohľad na technológiu

spinner