Radový dvojvalcový motor s objemom 800 cm3.
Paralelný dvojitý motor s vysokým krútiacim momentom s výtlakom 798 centimetrov je spoločný pre všetky modely F. Jeho charakteristiky vysokého krútiaceho momentu, ktoré sú podobné ako v prípade opačného dvojitého motora, unikátny zvuk a spontánne trhanie pri každej otáčke spája živosť jedného valca s neskrotnou silou dvoch valcov. Okrem dosiahnutia rovnováhy medzi výkonným krútiacim momentom a dynamickou šprintovou schopnosťou novo vyvinutý paralelný dvojitý motor dokazuje, že vynikajúci jazdný výkon nemusí byť nutne spojený s vysokou úrovňou spotreby paliva.
Na dvojvalcovom paralelnom motore má posun kľuky kľukového hriadeľa nula stupňov. Výsledkom toho je, že motor, ktorý je inštalovaný horizontálne k smeru jazdy, pracuje s jednotnou sekvenciou zapaľovania, kde sa pri každom otočení kľukového hriadeľa uskutočňuje jeden výkonový cyklus. Výsledkom je zvuk, ktorý je zámerne podobný motorom s protibežnými piestami, ktoré tiež pracujú so zapaľovacím posunom o 360 stupňov. Najmä však jednotná sekvencia zapaľovania podporuje vyváženú výmenu plynov s vysokým krútiacim momentom a harmonickými vlastnosťami. Preto boli splnené základné predpoklady pre dynamickú pohonnú jednotku.
Nevyhnutné zotrvačné sily v prvom a druhom takte dvojvalcových motorov sú neutralizované pomocou predchádzajúceho jedinečného vyvažovacieho mechanizmu. Namiesto bežných vyvažovacích hriadeľov alebo protiváhových hriadeľov sú oscilačné zotrvačné sily kompenzované prostredníctvom spojovacieho systému vedeného centrálne na kľukovom hriadeli s definovaným usporiadaním hmotností protizávaží: excentrický hriadeľ usporiadaný oproti kľukovému čapu na kľukovom hriadeli obsahuje to, čo je známe ako vyrovnávacia ojnica. Táto ojnica je spojená s vyrovnávacím otočným ramenom.
Kinematika je navrhnutá tak, aby sa vyrovnávacia ojnica pohybovala hore a dole v opačnom smere ako obe ojnice motora. Vďaka navádzaniu cez relatívne dlhé otočné rameno sa koniec piestnej tyče pohybuje takmer rovným otočným pohybom. Rozloženie hmotnosti pozdĺž konca piestnej tyče a výkyvného ramena bolo zvolené tak, aby zotrvačné sily z otočného pohybu v každej kľukovej polohe neutralizovali príslušné oscilačné zotrvačné sily hnacieho hriadeľa (podiel piestu a ojnice). V dôsledku toho sa zotrvačné sily prvého a druhého taktu prakticky úplne eliminujú, čo vedie k prevádzke s nízkymi vibráciami. Ďalšou veľkou výhodou tohto elegantného dizajnu je nízka úroveň hluku, pretože ozubené kolesá alebo reťaze nevydávajú ich typický hluk.
Olejový okruh sa tiež môže pochváliť špeciálnymi technickými vlastnosťami, ktoré presahujú konvenčný štandard svojej triedy. Aby sa minimalizovali straty v dôsledku znehodnocujúcich prímesí, séria motorov F 800 je dodávaná s polosuchým mazaním. Olej vychádzajúci z hlavného ložiska pohonu kľukového hriadeľa prechádza do rozdeleného hriadeľa vyvažovacieho mechanizmu. Tu olejové čerpadlo nasáva mazivo a distribuuje ho do prevodovky cez olejové dýzy. Olej, ktorý sa odvádza z prevodovky cez otvory v kľukovej skrini sa zhromažďuje, spolu s olejom vypúšťaným z hlavy valca cez hriadeľ reťaze, v zostávajúcom voľnom priestore v kľukovej skrini okolo hriadeľa ojnice. Tento voľný priestor potom slúži ako integrovaná olejová nádrž. Všetky polohy ložísk sú napájané z tejto nádrže druhým čerpadlom.