Táto konštrukcia poskytuje najmä prínosy z hľadiska hmotnostnej bilancie, ale aj torzných charakteristík. Je tiež kompaktná a ľahká, a už nie je potrebný ďalší prevodový olej, ktorý bol predtým potrebný na mazanie pomocou prevodovky. Tak ako predtým, kedy sa na ozubených kolesách používali špirálové drážky s vysokou pevnosťou na jemné zábery, má tichý chod a lepšiu plynulosť. A rovnako ako predtým, hriadele prevodovky majú na novom pohone ložiská odolné voči treniu, zatiaľ čo prevodové ozubené kolesá prevodovky (voľné ozubené kolesá) pracujú na ihlových ložiskách kvôli nízkemu treniu. Prevodové ozubené kolesá a tým aj prevodové stupne sa zaraďujú pomocou voliaceho oceľového bubna namontovaného na guľkových ložiskách, troch karbidovaných prepínacích vidliciach s tvrdými chrómovanými koncami a na posuvných objímkach na spájanie s párom prevodových ozubených kolies s blokovaným trením.
Pohon, ktorý sa prvýkrát použil v modeli R 1200 GS, a je prvou sériou motora BMW Motorrad s protibežnými piestami, ktorý namiesto predchádzajúcej jednokotúčovej suchej spojky používa viackotúčovú olejovú spojku s ôsmymi trecími kotúčmi. Výhodou tohto riešenia je menší zotrvačníkový krútiaci moment vďaka výrazne menšiemu vonkajšiemu priemeru 147 mm (predtým v modeli R 1200 GS: 180 mm) a tiež celkovo kompaktnejšia konštrukcia. Prvýkrát sa v motore s protibežnými piestami použil systém spojky vybavený protiskokovým mechanizmom. Pri pretáčaní je vďaka nemu na zadné koleso prenesený menší brzdný moment motora tak, aby bol pri brzdení motocykel ešte stabilnejší a bezpečnejší.
+ Čítaj viac

Podrobnejší pohľad na technológiu