Integrovaná prevodovka.
Prvýkrát v histórii BMW Motorrad bola prevodovka a spojka v skrini motora integrovaná do prevodovej skrine motora s protibežnými piestami. Prvýkrát už valce na opačnom dvojitom motore od spoločnosti BMW Motorrad nie sú naskrutkované na puzdrách kľukového hriadeľa samostatne, ale sú integrované priamo. Dvojdielna kľuková skriňa valca s vertikálnou deliacou líniou v strede kľukového hriadeľa je vyrobená z veľmi pevnej hliníkovej zliatiny. V dôsledku toho obidve polovice plášťa tvoria veľmi pevné spojenie vytvorené z valca a ložiskového sedla pre kľukový hriadeľ. Valec s vodným plášťom má konštrukciu s otvorenou palubou. Otvory sú potiahnuté novým postrekom pomocou elektrického oblúka s uhlíkovou zliatinou s nízkym opotrebením a nízkym trením, ktorá sa doteraz používala v motoroch BMW.