Štvorvalcový pohon je vybavený vačkovým riadením s dvomi vačkovými hriadeľmi s horným uložením na dosiahnutie optimálneho výkonu a maximálnej rýchlosti. Zároveň spĺňa kritériá tvrdosti, minimálnych pohyblivých objemov a optimálnych časov križovania ventilov. Ponúka perfektnú kombináciu maximálnej tvrdosti a minimálnej hmotnosti posunutých prevodových súčastí ventilov a vysoko kompaktnej konštrukcie hlavy valca.
Vôľu ventilov kompenzujú veľmi malé, ľahké a nastaviteľné platne v pružinových uloženiach ventilu. Pružinové uloženia na strane nasávania sú vyrobené z ľahkého a vysokoodolného hliníku. Pohybujúce sa hmoty na riadení kladky zdvíhadla ventilu sú nižšie než pri podobnom riešení zdvíhadiel. Nízka oscilačná hmotnosť umožňuje vysokú akceleráciu ventilu pre plné profily zdvíhadla a vysoké prierezy otvorenia ventilu.
Rýchlostný limit definovaný pre tento sériový motocykel predstavuje 14 200 ot./min. napriek tomu, že čistá mechanická tolerancia je omnoho vyššia. Veľký vývrt valca s priemerom 80 mm umožnil použiť čo najväčšie a tým aj z hľadiska výkonu najvhodnejšie priemery kotúčov ventilov. Tieto priemery kotúčov ventilov na strane nasávania s veľkosťou 33,5 mm a na strane výfuku s veľkosťou 27,2 mm sú veľmi prispôsobivé. Ide o najväčšiu možnú výplň v segmente superšportových modelov 1000.
V súvislosti so systémom mazania je v motore použitý systém polosuchého mazania s olejovým čerpadlom Eaton, ktoré predstavuje v tomto segmente osvedčené riešenie. Pri chladení oleja sa namiesto výmenníka tepla používa samostatný olejový chladič integrovaný do spodného obkladového panelu pod vodným chladičom s cieľom posilniť aerodynamiku prúdenia. Použitím olejového chladiča sa zabráni nežiadúcemu dodatočnému teplotnému natlakovania chladiacej kvapaliny. To umožňuje použitie menšieho a ľahšieho vodného chladiča, čo zároveň znižuje množstvo chladiacej kvapaliny.
Zamerali sme sa na spodnú konštrukčnú šírku, kompaktnú a najmä ľahkú konštrukciu a tiež na usporiadanie elektrických podzostáv a ich pohonov. Napríklad generátor striedavého prúdu sa nachádza na ľavom kľukovom hriadeli a je vybavený permanentným magnetom. Vytvára výkon 434 W pri 6 000 otáčkach za minútu a je navrhnutý pre maximálnu rýchlosť 16 000 ot./ min. Prevodový spúšťač má kapacitu 800 W, váži 1 050 g a nachádza sa v ľavej hornej kľukovej skrini napoli za valcami. Je prepojený voľnobežkou a má redukčný účinok v pomere 1:24,61 na v ľavom vonkajšom ramene, ktoré je konštruované ako predné ozubené koliesko. S cieľom zníženia hmotnosti sú ľavý bočný kryt a štartér vyrobené z ľahkého horčíku.
Vstrekovanie paliva funguje úplne sekvenčne. Palivo sa vstrekuje jednotlivo do sacieho potrubia podľa sacieho zdvihu príslušného valca. Na zlepšenie krivky krútiaceho momentu je motor vybavený sofistikovanou riadenou technológiou sacieho potrubia. V závislosti od rýchlosti sa dĺžka vstupného lievika riadi priradenými charakteristikami a mení sa v dvoch fázach pomocou servomotora pripojeného k tlmiču nasávania. Príslušné množstvo paliva je dodávané štyrmi vstrekovacími tryskami, z ktorých je každá umiestnená na koľajničke škrtiacej klapky a nad prívodným potrubím, čím sa dosahuje optimálne plnenie. Trysky vstrekovačov paliva sú ovládané samostatne alebo spoločne v závislosti od rýchlosti a výkonu.