Po nastavení správneho napnutia remeňa sa vykonávajú kontroly po 10 000 kilometroch a rutinná výmena po 40 000 kilometroch. Ozubený remeň sa napína cez excentrický hriadeľ, v ktorom je zadné koleso uložené vo výkyvnom ramene. Výkyvné rameno navyše zabezpečuje, aby bolo zadné koleso dokonale vyrovnané v pozdĺžnom smere.
Vzhľadom k neustálemu napnutiu ozubeného remeňa sú minimalizované všetky možné reakcie na zmenu zaťaženia, čo je veľký prínos v porovnaní s bežným reťazovým pohonom. Reakcia na zmeny v zaťažení sú ďalej potláčané tlmičom, ktorý je osadený štyrmi elastomérovými blokmi. Pohon ozubeného remeňa, vyrobený z nerezovej oceli, a výstupný pastorok prevodovky s vnútorným oceľovým jadrom zaisťujú vysokú trvanlivosť pohonu. Ozubený krúžok je vyrobený z kovovej zliatiny. Celkovo zaisťuje táto kombinácia najnižšie možné opotrebovanie. Vzhľadom na to, že sekundárny pohon má celkovo ľahšiu konštrukciu než reťazový pohon, sú odstredivé sily nižšie, čo zlepšuje účinnosť prenosu výkonu.
+ Čítaj viac

Podrobnejší pohľad na technológiu