Pohon ozubeného remeňa.
Extra tiché, no zároveň veľmi odolné.
Inovatívny diferenciál zadnej nápravy, pomocou ktorého je výkon motoru prenášaný ozubeným remeňom na zadné koleso zaisťuje čistý prenos energie len s malou potrebou údržby. Spolu s jednotkou kyvného ramena z ľahkej zliatiny predstavuje základný stavebný prvok konštrukcie motocyklu. S touto kombináciou je sekundárny pohon rovnocenný čistému, pohonu kardánovým hriadeľom s malou údržbou. Ozubený remeň vyvinutý pre BMW Motorrad má nielen veľmi tichý chod, ale vysokou odolnosťou sa osvedčil aj vďaka vystuženiu aramidovými vláknami.
Po nastavení správneho napnutia remeňa sa vykonávajú kontroly po 10 000 kilometroch a rutinná výmena po 40 000 kilometroch. Ozubený remeň sa napína cez excentrický hriadeľ, v ktorom je zadné koleso uložené vo výkyvnom ramene. Výkyvné rameno navyše zabezpečuje, aby bolo zadné koleso dokonale vyrovnané v pozdĺžnom smere.
Vzhľadom k neustálemu napnutiu ozubeného remeňa sú minimalizované všetky možné reakcie na zmenu zaťaženia, čo je veľký prínos v porovnaní s bežným reťazovým pohonom. Reakcia na zmeny v zaťažení sú ďalej potláčané tlmičom, ktorý je osadený štyrmi elastomérovými blokmi. Pohon ozubeného remeňa, vyrobený z nerezovej oceli, a výstupný pastorok prevodovky s vnútorným oceľovým jadrom zaisťujú vysokú trvanlivosť pohonu. Ozubený krúžok je vyrobený z kovovej zliatiny. Celkovo zaisťuje táto kombinácia najnižšie možné opotrebovanie. Vzhľadom na to, že sekundárny pohon má celkovo ľahšiu konštrukciu než reťazový pohon, sú odstredivé sily nižšie, čo zlepšuje účinnosť prenosu výkonu.
+ Čítaj viac