Tlmenie sa v priebehu milisekúnd prispôsobí aktuálnemu jazdnému manévru a podmienkam povrchu vozovky prostredníctvom elektricky ovládaných regulačných ventilov, pričom sa použijú parametre namerané senzormi. Napríklad HP4 ponúka jazdcom optimálne nastavenie tlmenia vo všetkých jazdných situáciách, viacmenej dokonalé spracovanie dlhovlnných a krátkovlnných otrasov z vozovky, čo umožňuje maximálnu trakciu a bezpečnosť. DDC automaticky reaguje na jazdné manévre, akými sú brzdenie, zrýchľovanie alebo zatáčanie, čím sa zaistí dokonalý kontakt s vozovkou.
DDC poskytuje pokročilé informácie a funkcie, ako je zobrazenie ponuky nastavení DDC. Vďaka tomu si môžu jazdci vybrať jednu z troch charakteristických máp v prípade základného nastavenia „Comfort“, „Normal“ a „Sport“ obyčajným stlačením tlačidla. Využiješ režim presne podľa svojich osobných potrieb na daný úsek cesty.
Menu nastavení navyše umožňuje prispôsobiť tlmenie individuálnym potrebám jazdca. Rovnako ako pri mechanickom nastavené možno odpruženie nastaviť tak, aby bolo mäkšie (-7) alebo tvrdšie (+7). Základ pružiny (predpätie pružiny) sa ručne nastavuje bežným spôsobom pomocou kľúča 17 mm.
V režimoch „Rain“ a „Sport“ je nastavenie DDC zamerané na úplné a príjemné tlmenie, čo je potrebné na nespevnených cestách alebo na nekvalitne vyasfaltovaných vozovkách. V režimoch „Race“ a „Slick“ je ale nastavenie DDC dovedené do dokonalosti podľa výkonu a podporuje veľmi športový štýl jazdy, a to najmä na závodnej dráhe. Nastavenie tlmičov nárazov je pevné a poskytuje jazdcom vždy jasnú odozvu v súvislosti s príslušnou jazdnou situáciou.
Pred jazdou alebo zapnutím zapaľovania sa vykoná systémová kontrola a aktivuje sa tok informácií z riadenia motora, senzora uhlovej rýchlosti a senzora dráhy pružiny, ktoré prejdú do dynamického tlmenia DDC. Riadiaca jednotka DDC spracováva veľké množstvo informácií, ktoré sú dôležité pre dynamickú jazdu, akým sú napríklad pohyb zadnej pružiny, rýchlosť motorky a pozícia ovládača bypassu. Okrem toho poskytuje snímač uhlovej rýchlosti DTC informácie o sklone motorky a ďalších parametrov.
Obidve vidlicové vzpery obrátených vidlíc s DDC majú identickú štruktúru a líšia sa len v tom, čo sa odohráva vnútri pevnej a ponornej trubice. Nastavovací mechanizmus pružiny (predpätie pružiny), ktorý je premenlivý o 15 mm (RR 20 mm), sa nachádza v pravej časti vidlice. Ventil zodpovedný za dynamický nárast sily tlmenia je spolu s elektrickými prípojkami uložený v kazete tlmiča v ľavej časti vidlice. Kompenzačná oblasť v dolnej časti ľavej vidlice je vysoko natlakovaná plynom a vedie do nej olej vytlačený osou tlmiča v uzatvorenej kazete.
Tlmenie teleskopických vidlíc sa ovláda štandardne a neoddeľuje sa podľa fáz kompresie a odrazu. Nová pružinová vzpera DDC je upevnené k rámu pomocou zliatinovej zložke, ktorú nazývame posuvný blok. Motocykel sa dodáva s vložkou 0 mm. Použitím obidvoch uzatvorených vložiek (1,5 a 3 mm) možno zdvihnúť alebo spustiť zadnú časť stroja a geometriu odpruženia tak rýchlo prispôsobiť príslušným podmienkam ciest a požiadavkám každého jazdca. Pokiaľ sa používa posuvný blok, snímač dráhy zadnej pružiny je potrebné nakalibrovať príslušným spôsobom prostredníctvom ponuky nastavení. V prednej časti je výška podvozku prispôsobená obvyklým spôsobom pomocou svorky vidlicového mostíka.
+ Čítaj viac

Ešte podrobnejší pohľad na technológiu

spinner