Podobne ako pri teleskopickej vidlice je aj tu koleso nastavované skutočnou vidlicou, ktorá pozostáva z dvoch jednotiek s posuvnou a pevnou trubicou vidlice. Táto konštrukcia v sebe skrýva najväčšie možné pokrytie, čím zabezpečuje vysokú úroveň stability. Pozdĺžne rameno pripojené k rámu vpredu podopiera vidlicu a predné koleso. Odpruženie a tlmenie vykonáva centrálna pružinová jednotka. Na rozdiel od klasickej teleskopickej vidlice musia vidlice v systéme Telelever počas brzdenia a pri jazde na nerovných povrchoch absorbovať len nízke ohybové momenty, čo znamená, že posuvné a pevné trubice vidlice sa nemôžu vzájomne blokovať.
Ďalšie výhody tejto konštrukcie, ktorá má posuvnú trubicu Telelever s menším priemerom v porovnaní s tradičnými teleskopickými vidlicami, sú hmotnosť a extrémne citlivé vlastnosti odozvy. Nízke neodpružené hmotnosti a rýchlosť, ktorou odpruženie reaguje, navyše zaisťujú vynikajúci priľnavosť na nerovných vozovkách.
Systém Telelever ponúka možnosť navrhnúť si geometriu tak, aby sa nohy vidlice a súčasne aj predný koniec pri prudkom brzdení len ponorili. Vďaka tomu sa jazdec teší z lepšej odozvy. Ďalšou výhodou systému Telelever je, že bolo možné navrhnúť elektronické riadenie protiblokovacieho systému (ABS) tak, aby bolo citlivejšie. Napriek pulzným brzdným silán nevznikajú žiadne ohybové vibrácie. Systém Telelever celkovo prispieva k väčšiemu jazdnému komfortu, čím nahráva športovým ambíciám jazdcov a súčasne zvyšuje bezpečnosť v kritických situáciách.
+ Čítaj viac

Ešte podrobnejší pohľad na technológiu