Skôr, než by fungovalo ako samotný systém, môže dynamické ESA komunikovať prostredníctvom ostatných riadiacich systémov – ABS BMW Motorrad a automatické riadenia stability ASC. Základné nastavenie systému Dynamic ESA sa tiež spája s jazdnými režimami „Rain“, „Road“, „Dynamic“, „Enduro“ a „Enduro Pro“, medzi ktorými si jazdec jednoducho vyberá stlačením tlačidla. V každom jazdnom režime je jazdcovi stanovené odpruženie podľa odporúčania odborníkov z BMW Motorrad. Jazde môže upravovať koordináciu medzi dynamickým ESA, riadením motoru (vlastnosti), ABS a ASC s príslušnou jazdnou situáciou prostredníctvom výberu preferovaných režimov a súvisiacich nastavení. Okrem toho možno podľa prianí jazdca prispôsobiť nastavenia tlmenia vo všetkých režimoch od „jemného“ cez „normálne“ až po „tvrdé“. V závislosti od požiadaviek jazdca je zaťaženie nastavené na jednu osobu, jedno osobu s batožinou alebo dve osoby.
V režime „Rain“ fungujú prvky pružiny s jemným základným nastavením. ASC se nastavuje v režime „Rain“ pre obzvlášť včasný zásah, aby bola zaistená maximálna možná bezpečnosť. ABS je nakonfigurované na použitie na ceste.
Ak si jazdec zvolí režim „Road“, dynamické ESA bude mať tvrdšie nastavenie. ASC zabezpečuje optimálnu trakciu na suchej vozovke a rovnako sa tu konfiguruje aj ABS pre jazdu na ceste.
V dynamickom režime poskytuje dynamické ESA od BMW ešte tvrdšie nastavenia tlmičov nárazov, ktoré zodpovedajú športovej jazde počas jazde na ceste. Vďaka tomuto profilu využitia má ASC ešte tvrdšie vlastnosti a dokonca umožňuje skúseným jazdcom aj ľahké pretáčanie. Nastavenia ABS se upravujú aj z hľadiska použitia na cesta a zároveň aj väčšej dynamickej odozvy škrtiacej kapky z motora.
Režim „Enduro“ bol vytvorený pre jazdu v teréne použitím tlmiča nárazov navrhnutým pre vysokú trakciu. Vďaka tomu ASC umožňuje väčšie prekĺzavanie zadných kolies tak, aby bolo na nepriaznivom teréne možné ich ľahké pretáčanie. Nastavenia ABS sú pre jazdu na povrchoch s nestabilnou podpovrchovou vrstvou, akými sú napríklad štrk, pričom sa využívajú cestné pneumatiky s tomu zodpovedajúcou vysokou mierou prekĺzavania. Systém ABS funguje za použitia čiastočne integrovanej funkcie, podobne, ako je tomu na ceste. Pri použití brzdy predného kolesa sa časť sily prevedie aj na zadnú brzdu. Stratégia riadenia je navrhnutá tak, aby sa zabránilo zablokovaniu kolies, no aby sa aj napriek tomu dosiahla dobrá úroveň spomalenia.
Jazdci majú možnosť zvoliť si režim „Enduro Pro“ pre náročné terénne využitia prostredníctvom dodatočnej kódovacej zástrčky. Umožní sa tak nastavenie s výrazne vyššími výkonnostnými rezervami. V tomto režime, ktorý je určený na použitie v teréne len s pneumatikami s hrotmi, môžu skúsení jazdci zámerne kĺzať zadným kolesom vďaka zásahom ASC, ktoré sú koordinované s profesionálnym využívaním režimu Enduro. Ide o špeciálnu verziu vlastností ABS, pretože ovládanie je samostatne koordinované s jazdou na povrchoch s nestabilnou podpovrchovou vrstvou a s pneumatikami s hrotmi. Okrem toho sa na zadnom kolese deaktivuje riadenie ABS, keď dôjde k aktivácii brzdy zadného kolesa, čo tiež umožní brzdové driftovanie, ktoré možno využiť napríklad pri vlásenkovitých zákrutách.
+ Čítaj viac

Ešte podrobnejší pohľad na technológiu