Trubica a mostík vidlice sú vyrobené z hliníku, čo zaisťuje dokonalé spojenie povrchov pod lakom. Neodpružené hmoty zároveň nie sú nižšie než je tomu pri tradičnej vidlice. Aj keď vnútorné ponorné trubice majú menší priemer než obvyklé ponorné trubice pri obrátenom systéme, sú v skutočnosti vyrobené z ocele pre náročné využitie. V dôsledku toho je hmotnosť prakticky rovnaká a v niektorých prípadoch je dokonca vyššia než pri bežných hliníkových alebo dokonca horčíkových vidlíc. Kľúčovou výhodou je veľmi dlhé vedenie ponornej trubice cez pevnú trubicu vidlice.
Vidlica typu upside-down od firmy Marzocchi s pevnými trubicami z eloxovaného hliníka a trubicami z mangánovej zliatiny so stabilným priemerom pevnej trubice 45 mm poskytuje napríklad modelu F800 GS od firmy BMW Motorrad citlivé vlastnosti odozvy a maximálnu stabilitu pri vysokom zaťažení. Vonkajšie trubice s vyššou odolnosťou proti skrúteniu a väčším priemerom vedú mostíky vidlice, pretože na nich pôsobia väčšie pákové sily, ktoré sú veľmi užitočné pri jazde v teréne. Ani teleskopická vidlica ani vidlica typu upside-down nie je nastaviteľná v štádiu kompresie alebo pruženia smerom nadol.
Pri modeli BMW Supersport S 1000 RR, vedie predné koleso typ upside-down s pevnou trubicou s veľkorysým priemerom 46 mm. Tento štedrý rozmer ponúka vysokú brzdnú stabilitu v porovnaní s tradičným rozmerom 43 mm. Má tiež zrejmejšie vlastnosti odozvy. Je namontovaná v riadiacej hlavy cez ľahkú trubicu hriadeľa riadenia v dvoch guľôčkových ložiskách a dvoch váhovo optimalizovaných mostíkoch vidlice, ktoré sú vykované z hliníku.
Na nastavenie výšky vozidla v oblasti prednej časti možno použiť výčnelok ponorných trubíc vidlice. Pri použití celých 15 mm možno prednú časť znížiť až o 5 mm a zdvihnúť ju možno až o 10 mm. Vidlica upside-down je na vnútornej strane osadená prvkom, ktorý označujeme ako kazetové vložky. Ide o samostatný systém hydraulického piestového valca s možnosťami nastavenia fázy predpätie a kompresie/prepruženia kolesa smerom nadol. Celková dráha pružiny je 120 mm, z toho 75 mm je kladná dráha pružiny a 45 mm záporná dráha pružiny. Pre jednoduché nastavenie predpätia pružiny a tlmenia kompresie/prepruženia kolesa smerom nadol sú k dispozícii stupne nastavenia od 1 do 10. To znamená, že nie je nutné počítať cvaknutia, ako je tomu inde. Vždy platí aktuálne nastavenie. Nastavenia fázy kompresie a prepruženia kolesa smerom nadol sú odlíšené farebne.
+ Čítaj viac

Ešte podrobnejší pohľad na technológiu