BMW K 1600 GT s radovým šesťvalcovým motorom s objemom 1 600 cm3.

Tato pohonná jednotka s objemom 1 649 cm3, ktorá je zatiaľ posledným vývojovým krokom značky BMW, poskytuje výkon 118 kW/160 koní pri zhruba 7 750 ot./min., s maximálnym krútiacim momentom okolo 175 Nm pri zhruba 5 250 otáčkach za minútu. Od 1 500 ot./ min. je k dispozícii viac než 70 % maximálneho krútiaceho momentu. Tieto parametre umožňujú príjemné cestovanie a vynikajúcu športovú jazdu.

Hmotnosť tohto radového šesťvalcového motora vrátane alternátora, sacieho systému, spojky a prevodovky je iba 102,6 kilogramov. Vďaka systematicky odľahčenej konštrukcii, napr. dutým vačkovým hriadeľom, je tento radový šesťvalcový motor najľahším motorom, ktorý je v súčasnosti k dispozícii v oblasti sériovej výrobe motocyklov. Svojou šírkou 555 milimetrov je o zhruba 100 mm užší než najkompaktnejšie sériovo vyrábané radové šesťvalcové motocyklové motory v minulosti. Jeho nízka konštrukčná šírka bola dosiahnutá predovšetkým vďaka mierne subkvadratickému pomeru zdvihu/vývrtu z 67,5 na 72 milimetrov (0,938) s relatívne dlhým zdvihom a veľmi krátkymi vzdialenosťami medzi osami valcov hodnoty 77 milimetrov. Všetky elektrické podzostavy sú navyše umiestnené za kľukovým hriadeľom v dostupnom voľnom priestore za prevodovkou.

+ Čítaj viac

Rovnako ako pri súčasných štvorvalcových motoroch BMW je blok valcov naklonený dopredu o 55 stupňov. Výsledkom je nízke ťažisko a vyvážené rozloženie hmotnosti. Integrované polosuché mazanie, vďaka ktorému je bežná olejová nádrž nadbytočná, umožnilo nižšiu montážnu polohu. Tento sklon tiež vytvára priestor pre aerodynamický sací systém priamo nad motorom.

Účinné spaľovanie, nízke otáčky s vysokými úrovňami zrýchlenia a minimálnym trením vytvárajú šesťvalcový motor s mimoriadne vysokou účinnosťou a nízkou spotrebou. Vzhľadom na tento výkonnostný potenciál dosahuje motor v tejto oblasti najvyššie známky s úrovňami porovnateľnými so štvorvalcovým motocyklom.

+ Čítaj viac

Ešte podrobnejší pohľad na technológiu

spinner