Kompaktná skriňa je vstavané medzi motorom a sekundárnym pohonom (výkyvné rameno s integrovaným kardanovým hriadeľom). Celá prevodovka váži iba 13 kilogramov.
Princíp vysoko pevných špirálovo frézovaných drážok zabezpečuje jemnejší záber, aby sa dosiahol tichší chod ozubených koliesok a presného spojenia jednotlivých prevodových stupňov. Túto presnosť možno počas radenia zjavne pocítiť. Narozdiel od bežných motocyklových prevodoviek, kde dochádza k posunu ozubených koliesok na hriadeľoch, sa v prevodovkách BMW Motorrad so špirálovitým prevodom menia ozubené kolieska na princípe zubového radenia s tromi posuvnými puzdrami tak, aby sa ozubené kolesá nepretržite dotýkali a boli ovládané nepriamo. Výhodou týchto posuvných puzdier je to, že sú ľahšie a menšie než posuvné ozubené kolesá. Vďaka tomu sa môžu plynulejšie pohybovať cez posuvné vidlice na príslušných hriadeľoch. Vďaka tomu je pojazd pri radení krátky, ale účinný. Radiaci bubon je dutý a je uložený na guľôčkových ložiskách, aby se zlepšilo zaťaženie a zjednodušilo sa radenie.
Volné ozubené kolesá sú namontované na ihlových ložiskách s nízkym trením, pričom hriadele bežia na guľôčkových ložiskách. Sú známe ako čisté ložiská a bránia prenikaniu plávajúcich častíc, čo zabezpečuje predĺženie kontrolných intervalov. Výmena prevodového oleja sa požaduje len každých 40 000 kilometrov.
Posuvný hriadeľ vyčnieva z ľavej strane skrine, čím sa zjednodušuje vedenie posuvnej väzby k páke radenia na nožnej opierke.
Optimálne radenie s aktívnym 6. prevodovom stupňom a krátkym prevodovým pomerom prináša veľmi pôsobivé hodnoty trakcie. Prevodovka je štandardne vybavená potenciometrom na zobrazenie jednotlivých prevodových stupňov na multifunkčnom displeji. Možno ho zmeniť aj v prípade, keď prevodovka zostane nainštalovaná. Zníži sa tým čas aj úsilie vynakladané pri údržbe.
+ Čítaj viac

Ešte podrobnejší pohľad na technológiu