Systém riadenia motora BMS-X.
Priekopník v oblasti elektronického riadenia motora.
Nový šesťvalec od BMW je vybavený v súčasnosti najpokročilejším digitálnym systémom riadenia motora na trhu (BMS-X = riadenie motoru BMW X). Najdôležitejšími funkciami sú úplne sekvenčné vstrekovanie paliva pre šesť valcov špecifické pre valec, rýchle spracovanie komplexných senzorových signálov pomocou najnovšej mikroelektroniky, kompaktné rozloženie, nízka hmotnosť a samodiagnostika. V dôsledku toho BMW Motorrad ešte viac posilňuje priekopnícku úlohu v elektronickom riadení motora, ktorej držiteľom je už dlhý čas.
Riadenie motora založené na systéme alpha-n s rozhraním pre krútiaci moment zohľadňuje množstvo ovplyvňujúcich faktorov. Umožňuje to, že cieľový výstup krútiaceho momentu a prevádzka motoru sú citlivo prispôsobené najrôznejším hraničným podmienkam.
Základom tohto riadenia motora je množstvo nasatého vzduchu, ktoré je určované nepriamo na základni uhlov otvorov a rýchlosti otáčania. Systém riadenia motora vytvára individuálne koordinované hodnoty na dávkovanie vstrekovania a čas zapaľovania s použitím dodatočných parametrov motora a okolitého prostredia (vrátane teploty motora, teploty vzduchu, tlaku okolitého vzduchu) spolu s charakteristickými mapami a korekčnými funkciami, ktoré sú uložené. Typom paliva ja určené bezolovnaté typu Super, t. j. minimálne 95 oktánov.
+ Čítaj viac