Inteligentné tiesňové volanie (ECALL).
V prípade nehody na motorke sa počíta každá minúta. Na to, aby spoločnosť BMW Motorrad mohla okamžite poskytnúť pomoc účastníkom nehody, vyvinula doplnkové príslušenstvo „inteligentné tiesňové volanie (ECALL)“ Funkcia „Inteligentné tiesňové volanie“ sa v prípade nehody automaticky spojí s call centrom BMW, aby bolo možné čo najrýchlejšie aktivovať reťazec záchranných operácií a – ak je to možné – nadviazať kontakt s účastníkom nehody. Tento systém okrem toho možno aktivovať manuálne. Je dokázané, že použitie takýchto systémov volaní ECALL umožňuje záchranným službám doraziť na miesto nehody rýchlejšie.
BMW Motorrad je prvým výrobcom, ktorý ponúka doplnkové príslušenstvo už z výroby.
Vďaka automatickej aj ručnej aktivácii „inteligentného tiesňového volania“ sa súradnice vozidla odošlú priamo do call centra namiesto toho, aby bol jazdec spojený s lokálnym centrom koordinácie. Pomocou týchto údajov možno okrem miesta údajov určiť aj trasu cesty tak, aby tiesňové služby dokázali vyhľadať aj ťažko dostupné ciele. Ide o novinku v oblasti motocyklov.
Po informovaní sa call centrum pokúsi nadviazať kontakt s postihnutým. Od volajúceho nebudú požadované žiadne ďalšie informácie, ktoré by aktivovali reťazec záchranných operácií. Unikátne ako BMW: Komunikácia s postihnutým a ich podpora prebieha vo vybratom jazyku. Prvotné zásadné otázky možno vyjasniť ešte pred príjazdom záchranných služieb.
Informácie o následkoch zrážky a stavu motocyklu sa prenášajú pomocou čidiel na motocykle, vďaka čomu nemôžu byť spoľahlivo rozpoznané a odlíšené od typických situácií, do ktorých sa motocykel bežne dostáva. Jazdec pozná, že došlo k tiesňovému hovoru pomocou ikony na elektronickej prístrojovej doske a akustickému signálu. Komunikačný systém v prilbe nie je naviazaný na hlasovú komunikáciu s call centrom, pretože na pravom riadidle sú inštalované reproduktor a mikrofón, ktoré sú napevno upevnené k stroju.